ورودسالانه۱.۷میلیون زائرعراقی به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت از ورود سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر و گردشگر عراقی به ایران خبر داد و گفت: مذاکراتی با وزارت حج عراق برای تبادل زائر انجام شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي در گفتگو با خبرنگار مهر تأكيد كرد: سالانه يك ميليون و ۷۰۰ هزار زائر از عراق براي زيارت و گردشگري به ايران مي‌آيند و به جز ايام اربعين، ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار زائر ايراني نيز براي زيارت عتبات عاليات به عراق سفر مي‌كنند.
وي گفت: تاكنون براي تبادل زائر توافق دوجانبه انجام نشده اما اخيراً مذاكراتي با وزارت حج عراق انجام شده، كميته‌اي شكل گرفته و قرار است اقداماتي در اين خصوص انجام شود.
رئيس سازمان حج و زيارت درباره نارضايتي برخي از زائران از كيفيت پايين هتل‌ها در عراق گفت: شهرهايي مانند نجف، زيرساخت‌هاي بسيار ضعيفي دارد، به همين دليل كيفيت هتل‌هاي اين شهر با كربلا قابل مقايسه نيست؛ امكانات نجف ضعيف است و ما اين را تائيد مي‌كنيم و سعي مي‌كنيم شرايط بهتري را براي اين افراد ايجاد كنيم.
وي به بحث نظارت براي خدماتي كه به زائران ارائه مي‌شود، اشاره و تصريح كرد: در اين خصوص نظارت‌هاي لازم توسط بازرسان انجام مي‌شود و رسيدگي مي‌كنيم تا خدمات خوبي را براي زائران عتبات فراهم كنيم.
محمدي افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ دفتر زيارتي در استان‌ها فعاليت مي‌كنند و اعزام‌ها از طريق اين دفاتر انجام مي‌شود، درحالي‌كه تصور مي‌شود در اعزام ها نوعي انحصار ايجاد شده، اما اين موضوع درست نيست و الان دفاتر خدمات زيارتي هر استان در قالب شركت مركزي استان، كار اعزام زائران را انجام مي دهند.


| شناسه مطلب: 88876




عتبات عراق ايران



نظرات کاربران