هزینه قربانی حج تمتع 97 اعلام شد

قیمت قربانی یک رأس گوسفند برای هر کدام از زائران خانه خدا از سوی سازمان حج و زیارت 492 هزار تومان اعلام شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، يكي از موضوعاتي كه در ايام حج مورد توجه قرار دارد، ذبح قرباني در روز عيد قربان براي تكميل اعمال حج تمتع است.
امسال بر اساس اعلام سازمان حج و زيارت هر كدام از زائران خانه خدا براي ذبح قرباني در حج تمتع به منظور ذبح يك رأس گوسفند بايد 492 هزار تومان پرداخت كنند.
بر همين اساس زائران خانه خدا بايد پيش از اعزام به حج تمتع از فردا 30 خرداد تا هشتم تيرماه از طريق سامانه رزرو قرباني (reserve.haj.ir) مبلغ تعيين شده را واريز كنند.
مبلغ ذبح قرباني براي حجاج به صورت الكترونيكي بايد واريز شود و سهميه هر زائر نيز يك رأس گوسفند است كه زائران خانه خدا براي پرداخت اين مبلغ مي‌توانند به اينجا مراجعه كنند.
گفتني است، قرباني، از واجبات غير ركني حج تمتع است كه در روز دهم ذي‌حجه، بعد از رمي جمره عقبه در راه خدا به عنوان يكي از اعمال حج انجام مي‌پذيرد.
قرباني در روز عيد قربان، گوئي به تاسي از ابراهيم خليل(ع) است، آنگاه كه تسليم‌وار، اسماعيل يگانه فرزند را به قربانگاه فرستاد و خداوند «ذبح عظيمي را فداي او كرد.»
امام صادق در پاسخ به فلسفه قرباني فرمود: «هنگامي كه اولين قطره خون قرباني به زمين مي‌ريزد گناهان صاحبش بخشيده مي‌شود و به وسيله قرباني معلوم مي‌شود چه كسي تقواي الهي دارد.»
حضرت علي مي‌فرمايند: «اگر مردم مي‌دانستند چه فوايدي در قرباني است، هر آينه قرباني مي‌كردند و لو با قرض گرفتن باشد.»


| شناسه مطلب: 88884




قرباني حج 97



نظرات کاربران