انگشتر در نجف، انگشتری برای تمام مسلمین تصاویر

در نجف سنگی صاف و شفاف همانند شیشه است که از خانواده سنگ‌های کوارتز می باشد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، سنگ در نجف كه ازنظر معنوي داراي ارزش بالايي است در دو رنگ شيشه‌اي بي‌رنگ و شيشه‌اي مايل به قرمز در وادي‌السلام شهر نجف يافت مي‌شود و به نوع دوم در حسيني نيز گفته مي‌شود.
امام صادق (ع) خطاب به مفضل فرمود: دوست دارم كه هر مؤمني پنج انگشتر عقيق، فيروزه و ياقوت و حديد صيني و دُرّ نجف در دست كند.
مفضل پرسيد: سرورم، خاصيت و فضيلت دست كردن انگشتر دُرّ نجف چيست؟
حضرت فرمود: هر كس انگشتر دُرّ نجف در دست و نگاه به آن كند، خداوند براي هر نگاهي كه به اين نگين مي‌اندازد، ثواب يك زيارت اعم از حج يا غيره در نامه عمل او مي‌نويسد كه اجر و ثواب آن برابر با اجر و ثواب عمل پيامبران و صالحان است .
همچنين حضرت فرمود : اگر رحمت خداوند بر شيعيان نبود، قيمت هر دانه نگين درّ نجف به‌قدري گران مي‌شد كه كسي توانايي خريد آن را نداشت، لكن خداوند آن را بر شيعيان ارزان قرار داده و زياد يافت مي‌شود تا آن‌كه همه شيعيان بتوانند از آن بهره ببرند.
فوايد و خواص روحي در نجف:
در نجف آرامش‌بخش بوده و سبب تقويت انرژي معنوي در انسان مي‌شود. همچنين دفع نيروهاي منفي اطراف از ديگر خواص سنگ در نجف است. در نجف بسيار پرانرژي بوده و ازنظر ائمه توصيه بسيار شده است. اين سنگ جريان خون را تحريك مي‌كند. در درمان كمردرد و سردردهاي مزمن نيز مؤثر است.


| شناسه مطلب: 88906




درنجف وادي السلام



نظرات کاربران