نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت :

حج 97 را بهتر ازسال گذشته برگزار خواهیم کرد

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در همایش آموزشی زائرین بیت الله الحرام در مشهد تصریح کرد: حج 97 را بهتر از سال گذشته برگزارخواهیم کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني كه در جمع زائران حج تمتع خراسان رضوي سخن مي گفت با اشاره به فضاسازي سنگين عليه حج در سال گذشته تاكيد كرد: حج 96 به خوبي برگزارشد و همه زائراني كه مشرف شدند دريافتند شايعات دروغ بود و ما حجي عزتمندانه ، آبرومندانه و دركمال آسايش و رفاه برگزاركرديم .
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در همايش آموزشي - توجيهي زائران حج تمتع 97 در سالن شهيدبهشتي مشهد افزود: امسال خوشبختانه درفضاي آرامي برنامه هاي حج آغاز شده است و پيش بيني مي كنبم كه انشاءالله حج امسال را بهتر از سال گذشته برگزاركنيم.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه سعودي ها سال پيش به تعهدشان مبني بر حفظ عزت و كرامت زائران ايراني پايبند بودند، گفت: هرچند رابطه سياسي با عربستان نداريم ، اما حج را از روابط سياسي جدا كرده ايم وآنها هم پذيرفته اند و امسال نيز 85 هزار زائر به زيارت بيت الله الحرام و حرم شريف نبوي مشرف مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان هماهنگي هاي صورت گرفته براي به حداقل رساندن هزينه حج افزود: نرخ ارز حج امسال با نرخ ارز مبادله اي محاسبه شد لذا جهش در قيمت نداريم و اختلاف قيمت با سال گذشته مربوط به نرخ ارز مي شود و هزينه حج هم بر اساس قيمت تمام شده است.
وي ادامه داد: تفاوت در قيمت مسكن بدليل تفاوت در كيفيت هتل ها است اما ارائه خدمات به زائران در بخش هاي تغذيه، بهداشت ، تداركات و حمل و نقل فرقي ندارد.
نماينده ولي فقيه خطاب به زائران تاكيدكرد: به هيچ وجه نگراني و اضطراب به خود راه ندهيد و درانجام مناسك حج استرس نداشته باشيد ، روحانيون همراه شما بوده و همكاري كامل را خواهند داشت .
وي با مهم خواندن تقويت وحدت ميان مسلمانان در كنگره عظيم حج اظهارداشت : حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري از آغاز انقلاب بر وحدت امت اسلامي تاكيد داشته اند و همه بايد از بحث هاي تفرقه انگيز دوري و به وحدت تكيه كنيم.
بر پايه اين گزارش، پيش از سخنان نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت، آقاي شاد رئيس سازمان حج و زيارت خراسان رضوي از آمار زائران اين استان در حج امسال و پروازهاي مدينه قبل و مدينه بعد گزارشي ارائه كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران