آغاز هشتمین جشنواره فرهنگی "سفیر" در شهر کوفه عراق

هشتمین جشنواره فرهنگی سفیر با شعار " مسلم بن عقیل الهام بخش نسل ها در تحقق آرمان ها" و با حضور شخصیت های رسمی دینی و علمی از داخل و خارج عراق شروع به کار کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، در حاشيه اين جشنواره كه به همت توليت مسجد كوفه برگزار شده است نمايشگاه عكس و خط عربي و جلسات پژوهشي و مطالعاتي در ارتباط با شهر كوفه نيز برپا مي شود.
سيد محمد مجيد موسوي توليت مسجد كوفه گفت: روز پنجم شوال به صورت رسمي به روز كوفه نامگذاري شد.
وي افزود: جشنواره سفير با توليدات فرهنگي خود وارد هشتمين سال خود شده و 51 كتاب در زمينه تاريخ مسجد كوفه و تاريخ اهل بيت (عليهم السلام) چاپ كرده است كه ضمن بررسي اولين پايتخت اسلامي در خارج از شبه جزيره عربستان كه توسط حضرت امير المؤمنين (ع) انتخاب شد، جامعه آن زمان را از آغاز حكومت مولا امير المؤمنين (ع) تا عصر حاضر مورد مطالعه قرار داده است.
موسوي اشاره كرد: شركت كنندگان از كشورهاي اندونزي، پاكستان، ايران، حاشيه خليج فارس، مغرب، سوريه، مصر و حتي از استراليا و آمريكا هستند.
از سوي ديگر حجت الاسلام سيد علا الموسوي رئيس ديوان وقف شيعه عراق از پژوهشگران و تاريخ نويسان خواست در مورد شهر كوفه و مقاومت آن در برابر ظالمان و ستمگران در طول تاريخ دست به قلم شوند.
موسوي افزود: شهر كوفه مركز تمدن در تاريخ فرهنگ اسلامي بوده است و تحول جديدي به وجود آورد و به پايگاه تمدن اسلامي تبديل شد.




نظرات کاربران