هدایت مهم ترین وظیفه روحانیت است

هدایت مردم مهم ترین وظیفه روحانیت است ، آنان وارثان به حق پیامبران هستند/

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا ، حجت الاسلام و المسلمين سيد رضا فقيهي سخنران بعثه رهبري در جلسه روحانيون و مداحان اهل بيت (ع) گفت : خداوند چند كار از پيامبر(ص) خواسته است .
وي با اشاره به سوره جمعه افزود : خداوند در اين سوره از نعمتي بزرگ خبر داده است ، خداوند از پيامبر(ص) خواسته تا آيات الهي را براي مردم بخواند . اين كار بعد از پيامبر بر عهده امامان و در زمان غيبت امام زمان (عج) بر عهده روحانيون است .
سخنران بعثه رهبري با بيان اين كه تزكيه ماموريت ديگر پيامبر(ص) است ، اظهار كرد : ماموريت دوم پيامبر(ص) تعليم كتاب قرآن است ، تزكيه باعث مي شود صفات زشت اخلاقي را از انسان دور و صفات ارزشي و خوب را جايگزين كند .
حجت الاسلام والمسلمين فقيهي يادآور شد : تزكيه و تربيت به زبان ساده مي آيد ، اما در عمل بسيار مشكل است . در تزكيه اول بايد خودمان را تربيت كنيم ، تغيير روحيه افراد بسيار سخت است .
وي خاطر نشان كرد : اگر عالمي بتواند شخصي را تزكيه كند ، اين خدمت سال ها باقي مي ماند . ما از دنيا رفته ايم و نسل او برايمان دعا مي كند ، اگر حتي يك نفر به راه راست هدايت شود اين هدايت مهم و پاداش زيادي دارد .
حجت الاسلام و المسلمين فقيهي تاكيد كرد : مسئوليت روحانيون و مداحان بسيار زياد است ، چون افكار عمومي مردم در دست ماست . با رفتار و اعمال مي توانيم در دل افراد نفوذ كنيم سخنراني ديگر خيلي اثر ندارد .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران