اعزام بیش از 550 پزشک ایرانی به عربستان

امسال بیش از 550 پزشک و کادر درمانی به منظور خدمت‌رسانی به زائران حج تمتع از 20 تیرماه به عربستان اعزام می‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، هر سال تعدادي از پزشكان به منظور كمك به زائران حج تمتع در صورت بروز مشكل يا بيماري به حج تمتع مشرف مي‌شوند.
امسال نيز با هماهنگي مركز پزشكي حج و زيارت بيش از 550 پزشك و كادر درماني زن و مرد به عربستان اعزام مي‌شوند كه با توجه به لزوم استقرار و هماهنگي‌هاي لازم، اولين گروه تيم پزشكي يك هفته قبل از اعزام نخستين گروه به حج در بيمارستان‌ها و مراكز پزشكي عربستان حضور يافته و در مدينه، مكه و مشاعر مقدس به زائران خدمت‌رساني خواهند كرد.
بر همين اساس نخستين گروه از تيم پزشكي حج تمتع 97 شامل متخصصان قلب، داخلي، ارتوپدي، زنان و زايمان، مغز و اعصاب، روانپزشكي، دندانپزشكي، كليه، ريه، طب فيزيكي، چشم پزشكي، راديولوژي، كادر پرستاري، تكنسين دارويي، آي سي يو، آزمايشگاه و پزشك عمومي يك هفته قبل از اعزام نخستين گروه زائران ايراني يعني 20 تيرماه به عربستان منتقل مي‌شوند.
همچنين اولين محموله داور و تجهيزات مصرفي پزشكي هلال احمر ايران اوايل هفته جاري به منظور ارائه خدمات درماني به زائران در حج 97، براي ارسال به فرودگاه جده، بارگيري شد كه اين اقلام دارويي و تجهيزات مصرفي پزشكي هلال احمر به منظور خدمت‌رساني به زائران در حج در درمانگاه‌هاي مكه، مدينه و مشاعر ارسال مي‌شود.
علاوه بر اين، امسال بيمارستان‌هاي سعودي نيز در ايام تشريق پذيراي زائران بيمار هستند.
به گزارش فارس، امسال بيش از 85 هزار و 200 نفر از كشورمان به حج تمتع مشرف مي‌شوند و اولين گروه زائران 27 تيرماه به عربستان اعزام خواهند شد كه ميانگين سني زائران 56 سال است.


| شناسه مطلب: 88979




پزشكي حج 97



نظرات کاربران