آیت‌الله رجبی در گفت‌وگو با پایگاه حج؛

حج، اقتدار امت اسلامی را به رخ جهانیان می‌‌کشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای تضعیف امت اسلامی و سلطه بر آن ها تأکید کرد که حج اقتدار امت اسلامی را به رخ جهانیان می‌ کشد.

آيت الله محمود رجبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، با اشاره به شعار حج 97 بر جايگاه ويژه تربيتي حج تأكيد و خاطرنشان كرد: حج اردوگاهي است كه به خوبي مردم را متحول مي‌ كند و اصلا تحول آفريني در اين عبادت نقش برجسته اي دارد، همچنانكه آيات قرآني و روايات نيز به آن اشاره دارد.
وي اضافه كرد: شما توجه كنيد در روايات اسلامي بسياري از اوقات وقتي بحث ثواب و اجر يك عبادت مطرح مي‌ شود، با حج مقايسه مي‌ شود به اين صورت كه برخي اعمال «به منزله يك حج يا چندين حج» بيان شده است، از اين رو مشخص است كه حج شاخص ارزشيابي عبادات قرار مي‌ گيرد.
آيت الله رجبي اضافه كرد: همه اين ها نشانه اهميت اين واجب است بنابراين شبهه اي كه مي‌ گويد لازم نيست به حج برويم درست نيست و تعليق حج تنها در جايي است كه شبهه جاني جدي يا بسته بودن راه وجود داشته باشد كه آن هم در موارد استثنائي است و در ساير شرايط حتي اگر مسلمين استطاعت مالي نداشته باشيم دولت اسلامي بايد هزينه سفر را آماده كند.
وي در ادامه با بيان اين كه انسان در لحظه پاياني عمر مهمترين مسائل را در وصيت خود بيان مي‌ كند، ايادآور شد: اهميت حج تا جايي است كه آخرين سفارشات حضرت اميرمؤمنان(ع) در مورد اين واجب الهي است؛ حضرت اميرمؤمنان(ع) در يكي از خطبه هاي نهج البلاغه توصيه مي‌ كند: «از خدا بترسيد در مورد خانه خدا كه مبادا خالي بماند» كه اين وصيت را امام علي(ع) به همه شيعيان خود بيان كردند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بخش ديگري از اين گفت‌وگو تصريح كرد: در شرايط فعلي كه استكبار جهاني در صدد تضعيف امت اسلامي و فشار به اقتدار امت اسلامي است و مي‌ خواهد از رشد اسلام جلوگيري كند، حج جايي است كه اقتدار امت اسلامي به رخ جهانيان كشيده مي‌ شود و قطعا اگر نگوييم كه وجوب مؤكد دارد وجوب خاص خود را دارد و مردم نيز بايد حضور جدي داشته باشد.
وي در ادامه خاطرنشان ساخت: مسؤولان حج نيز با توجه به اهميت اين واجب الهي انگيزه خود را در برگزاري با شكوه تر حج دوچندان كنند، چراكه حج زمينه تعامل بهتر با ديگر حجاج، ارتباط و صميميت با ديگر مسلمان ها و معرفي درست شيعه را فراهم مي‌ كند و مطابق روايات ما حجاجي كه مي‌ روند زينت اهل بيت(ع) باشند و مردم مسلمان ديگر را عاشق مكتب اهل بيت(ع) كنند.




نظرات کاربران