میزان پوشش بیمه ای زائران حج تمتع 97 منتشر شد

سازمان حج و زیارت میزان تعهدات در نظر گرفته شده برای پوشش بیمه ای زائران حج تمتع 97 را منتشر کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ميزان پوشش بيمه اي و تعهدات مدنظر براي زائران حج تمتع 97 يكي از موضوعاتي است كه بارها از سوي زائران مطرح شده و سازمان حج و زيارت نيز با شفافيت خاصي به اين موضوع اهتمام دارد.
اما ميزان پوشش بيمه اي زائران حج تمتع 97 و نوع تعهدات در نظر گرفته شده به چه صورت و تا چه ميزاني تعيين شده است؟ قرارداد بيمه اي زائران حج تمتع 97 با بيمه ايران منعقد شده و شروع پوشش بيمه اي از 48 ساعت قبل از خروج از كشور تا 72 ساعت پس از ورود به كشور تعيين شده كه در حقيقت مدت پوشش بيمه اي حجاج 45 روز خواهد بود.
در صورت فوت بر اثر حادثه 250 ميليون تومان پرداخت خواهد شد كه با احتساب 20 ميليون تومان ذكر شده، مبلغ 270 ميليون تومان تعهد بيمه اي خواهد بود.
در صورت نقص عضو دائم كه بر اثر حادثه صورت گيرد، تا سقف 250 ميليون تومان پرداخت خواهد شد.
در صورت هزينه هاي درمان بستري بيمارستاني تا سقف 20 ميليون تومان پرداخت خواهد شد.
تعهد بيمه اي براي هزينه هاي درمان سرپايي هم تا سقف 2 ميليون تومان خواهد بود؛ يعني پوشش درماني براي هر زائر تا سقف 22 ميليون تومان در نظر گرفته خواهد شد.
ضمنا تعهدات بيمه اي براي بار زائران نيز در پوشش بيمه اي گنجانده شده است.
جبران خسارت بار زائران در مسير رفت (از زمان حركت تا عربستان) تا سقف يك ميليون تومان خواهد بود.
همچنين بيمه براي بار زائران در عربستان و نيز در مسير بازگشت تعهداتي تا سقف دو ميليون تومان در نظر گرفته است.
ضمنا دوربين عكاسي و فيلمبرداري نيز در صورت سرقت يا مفقودي تا سقف 800 هزار تومان مشمول تعهد بيمه مي شوند.
ضمنا پول نقد، اوراق بهادار، مدارك شناسايي، طلا و زيور آلات، انگشتر، سنگ هاي قيمتي، گوشي تلفن همراه، ويلچر، تجهيزات پزشكي، دارو، مواد غذايي، ساعت، عطر، آمپلي فاير، لپ تاپ، تب لت، فلش مموري و هر نوع وسيله اي كه به عنوان بار محسوب نمي شود، تحت پوشش بيمه اي نخواهد بود.
هزينه بيمه زائران عزيز در زمان ثبت نام از آنها دريافت شده است و تعهدات ذكرشده در صورت بروز هرگونه مسئله يا مشكل مورد توجه خواهد بود.
پوشش هاي بيمه اي ذكرشده براي همه زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است اما چنانچه زائري بخواهد تا بيمه مكمل و مضاعف براي خود انجام دهد، مي تواند با مراجعه به هر يك از شركت هاي بيمه اي يا شعب آنها در سراسر كشور به ميزان دلخواه و سقف مورد نظر، از تعهدات مضاعف تر بهره بگيرد.


| شناسه مطلب: 88995




بيمه حج 97



نظرات کاربران