سن زائران کردستانی در حج امسال بیشتر از میانگین کشور است

مدیرکل حج و زیارت کردستان گفت: میانگین سنی زائران حج تمتع امسال استان 62 سال بوده در حالی که میانگین کشوری سن زائران 56 سال است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، هاشم ناظمي جلال روز پنجشنبه در همايش متمركز آموزشي- توجيهي زائران حج تمتع شهرستان هاي سنندج، ديواندره و كامياران اظهار داشت: اين ميانگين سني نشان مي دهد كه زائران استان مسن، كم سواد و كم سفر هستند بنابراين بايد با آمادگي كامل براي اين سفر معنوي آماده شوند.
وي با بيان اينكه كلاس هاي آموزش لازم براي توجيه زائران و آشنايي آنان با مناسك توسط عوامل اجرايي انجام شده است، گفت: در اين همايش نيز آموزش هاي لازم مناسك حج و قوانين سياسي كشور مقصد آموزش داده مي شود.
مديركل حج و زيارت كردستان ترويج فرهنگ حج و زيارت در جامعه، آشنايي هر چه بيشتر زائران با مناسك حج و آمادگي روحي و رواني آنان و ايجاد فضاي اتحاد وهمدلي ميان زائران، عوامل اجرايي و اقشار جامعه و توجه هر چه بيشتر به ابعاد سياسي و اجتماعي حج را از اهداف اصلي اين همايش اعلام كرد.
وي با بيان اينكه امسال تلاش شده كه حجي باشكوه و عزتمند داشته باشيم گفت: امسال يك هزار و 925 زائر از استان در قالب 14 كاروان براي بجاي آوردن مناسك حج تمتع عازم سرزمين وحي مي شوند.
ناظمي جلال با اشاره به اينكه970 نفر از زائران استان را آقايان و 953 نفر را بانوان تشكيل مي دهند، اظهار داشت:ايستگاه پروازي زائران استان فرودگاه همدان تعيين شده است.
وي با بيان اينكه اولين پرواز زائران بيت الله الحرام 27 تيرماه امسال از تهران به مدينه انجام مي شود، گفت: زائران استان كردستان مدينه بعد هستند واعزام كاروان هاي ما در استان از 10 مرداد ماه به بعد و به مقصد جده خواهد بود.
مديركل حج و زيارت كردستان افزود: هم اكنون در حال اخذ ويزا براي زائران هستيم و با هماهنگي هاي انجام شده 2 هتل در مكه براي اسكان و استقرار زائران كردستان اختصاص پيدا كرده است.
وي از حجاج خواست وقت خود را در بازارهاي عربستان تلف نكنند و در راستاي شعار سال و لبيك به فرمايشات رهبر معظم انقلاب سوغاتي هاي خود را از استان و شهر خود تهيه كنند.
در ادامه اين همايش مناسك حج بصورت نمادين به زائران شركت كننده در اين همايش آموزش داده شد.
سال گذشته يك هزار و 645 زائر از استان كردستان در قالب 13كاروان براي به جاي آوردن مناسك حج به سرزمين وحي مشرف شدند كه از اين تعداد، 773 نفر مرد و 872 نفر زن بودند.
ايرنا


| شناسه مطلب: 88998




كردستان حج 97



نظرات کاربران