رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛

۶۰ درصد هزینه‌های حج مربوط به اسکان است

رئیس سازمان حج و زیارت کشور اعلام کرد: پیش بینی می شود حج تمتع امسال روند مثبتی خواهد داشت و زائران با ذهنی آرام مناسک خود را بجا آورند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي امروز در همايش آموزشي كارگزاران حج تمتع سال 97 استان مازندران با تشريح برنامه هاي انجام شده در فرآيند حج تمتع اظهار كرد: سازمان و كارگزاران حج تلاش مي كنند تا در حج ۹۷ خدماتي بهتر به حجاج در حج تمتع ۹۷ خواهد بود.
رئيس سازمان حج و زيارت حج سال گذشته را بسيار خوب دانست و آن را مرهون شجاعت حجاج و خدمات خالصانه كارگزاران حج توصيف كرد.
محمدي با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده براي حج ۹۷ اظهار كرد: وحدت ، تعاون و همكاري همه مجموعه خادمين حجاج و مديران كاروانها و عوامل انها موجب پويايي حج 97 مي شود.
محمدي همچنين برخدمت رساني بيشتر كارگزاران حج به حجاج سال جاري تاكيد كرد و گفت: با توجه به برگزاري خوب و باشكوه سال گذشته ، انتظارات حجاج 97 متفاوت تر و بيشتر از دوره قبل خواهد بود كه بر همين اساس خدمت رساني به اين حجاج بايد بهتر از سال گذشته باشد .
رئيس سازمان حج و زيارت بر لزوم دقت به انجام شرح وظايف از سوي مديران كاروان ها و مجموعه ها تاكيد كرد و گفت: تمامي دستور العملها و شرح وظايف از زمان ثبت نام تا پرواز ها و حتي عمليات موسم حج به همه كاروانها و مجموعه ابلاغ شده است.
محمدي افزود: بايد كاروانها و مجموعه ها در اجراي دقيق شرح وظايف ، در چارچوب اهداف كلي سازمان حج وزيارت يعني ارائه خدمات عالي به زائر ،اهتمام ويژه داشته باشند چرا كه پل ارتباط بين سازمان حج وزيارت با حجاج همين كاروانها هستند .
وي، اطلاع رساني به زائران در خصوص روند عمليات حج را مهمترين وظيفه مديران كاروان ها و مجموعه ها دانست و افزود: مديران مجموعه ها و كاروان ها در جلسات اموزشي ، با اطلاع رساني درست نسبت به روند عمليات حج ، حجاج را با كاروان همراه سازند و زواياي اين سفر معنوي به حجاج و ويژگي هاي زيباي حج را تبيين كنند .
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه پرداخت هزينه حجاج 97 بر اساس نرخ دلار 3900 تومان اعلام شد، گفت : تعيين قيمت ها در كاروان ها و پرداخت هزينه سفر از سوي حجاج براساس همين نرخ بوده است. وي ادامه داد: موضوع اسكان حجاج حدود ۶۰ درصد از هزينه سفر حج را تشكيل مي دهد از اين رو نوع و درجه هتل تاثير زيادي در هزينه تمام شده هر كاروان مي گذارد. محمدي با تاكيد بر اينكه امنيت و سلامت حجاج از اصول برنامه هاي حج است، گفت: رعايت قوانين و مقررات و برنامه ريزي هايي كه توسط سازمان انجام شده ، عامل مهمي در تحقق اين امر است.
محمدي همچنين علت كاهش اقامت در مدينه منوره را كاهش هتلها خواند و گفت : به دليل تخريب هتل ها براي توسعه مسجدالنبي، طول اقامت حجاج در مدينه حدود شش روز در نظر گرفته شده است كه بايد از سوي كارگزاران حج سال جاري به زائران اعلام شود .
گفتني است در اين همايش آموزشي از سوي مسئولان ارشد سازمان حج وزيارت نكات امنيتي ، اقامتي و مسائل مربوط به عمليات موسم حج مطرح شد .




نظرات کاربران