تاکید پلیس بر صیانت از زایران در حوزه حج و عتبات

در جریان دیدار رئیس پلیس اینترپل کشور با رئیس سازمان حج و زیارت، دو طرف در خصوص مسائل مرتبط با عتبات عالیات و حج گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت و سردار هادي شيرزاد رئيس پليس اينترپل كشور امروز با يكديگر ديدار و در خصوص مسائل جاري حج تمتع و عتبات عاليات گفت و گو و تبادل نظر كردند.
در اين ديدار رئيس سازمان حج و زيارت بخش هايي از دغدغه هاي زائران عتبات عاليات و حج تمتع را مورد توجه قرار داد.
رئيس پليس اينترپل كشور نيز پيشنهاداتي را در جهت كم كردن دغدغه زائران در حج تمتع 97 در راستاي صيانت از حقوق زائران در امور بين المللي براساس كنوانسيون 35 وين، به رئيس سازمان حج و زيارت ارائه داد.
در اين ديدار توافق شد تا تفاهم نامه اي بين پليس اينترپل كشور و سازمان حج و زيارت در خصوص مسائل مطرح شده ، منعقد شود.
حميد محمدي رييس سازمان حج و زيارت در اين ديدار صميمانه بر همكاري مستمر سازمان حج و زيارت و پليس اينترپل كشور در راستاي صيانت از حقوق زائران حج تمتع و عتبات عاليات تاكيد كرد.
وي با اشاره به برگزاري حج مطلوب و در كمال آرامش سال ۹۶ اظهار كرد: در توافقنامه اي كه براي حج امسال بيت دو كشور امضا شده است نيز بر امنيت و عزت حجاج ، همانند حج گذشته تاكيد شده است.
رييس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: قطعا پليس اينترپل نيز از طريق سازوكار بين المللي، نقشي اساسي در صيانت از زائران خواهد داشت.
محمدي همچنين به موضوع عتبات و تردد كاروان هاي غيرمجاز اشاره كرد و گفت: ورود مجموعه هاي غيرمجاز كه اكثرا با هدف كسب منافع مادي وارد اين عرصه شده اند، در سالهاي اخير آسيب هاي زيادي را به دنبال داشته اندازه كه اميدواريم همكاري هاي ميان سازمان و پليس اينترپل كشور در راستاي اجراي قانون در اين حوزه نيز اثرگذار باشد.
سردار هادي شيرزاد رييس پليس اينترپل كشور نيز ضمن حمايت همه جانبه از سازمان حج و زيارت و زايران كشورمان گفت: ما نيز در حفظ و صيانت از حقوق زائران كشورمان تلاش هاي لازم را انجام خواهيم داد.


| شناسه مطلب: 89026




حج تمتع عتبات پليس



مطالب مرتبط

نظرات کاربران