جزئیات اعزام کاروان ویژه جانبازان به حج تمتع

مدیر کل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۴۰ تن از جانبازان در قالب کاروان ویژه جانبازان به حج تمتع امسال اعزام خواهند شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيد مستجاد حسيني مديركل ورزشي و اردويي بنياد شهيد و امور ايثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در خصوص جزئيات اعزام كاروان ويژه جانبازان به حج تمتع اظهار داشت: كاروان ويژه جانبازان متشكل از 40 جانباز به همراه همسر و يك همراه است كه در مجموع 120 نفر مي شوند. اكثر جانبازان قطع نخاعي 70 درصد و قطع عضو از ناحيه هر دو پا هستند.
وي از بدرقه كاروان ويژه جانبازان طي مراسمي در روزهاي ابتدايي شهريورماه خبر داد و افزود: جانبازان اعزامي از نقاط مختلف كشور يك روز پيش از اعزام در هتلي در تهران اسكان داده مي شوند. در روز اعزام مراسم استقبال با حضور رئيس بنياد شهيد برگزار خواهد شد.
حسيني با اشاره به تسهيلات و امكانات ويژه اين كاروان گفت: هر ساله يك پزشك متخصص آشنا به مسائل مربوط به جانبازان به همراه اين كاروان اعزام مي شود، اين پزشك پيش از سفر تمامي پرونده هاي پزشكي را مطالعه كرده، و با جانبازان آشنا است و در سفر پيگير مباحث مربوط به سلامت و دارو مي شود.
وي تصريح كرد: همچنين هر سال يك ويلچر ساز متخصص تعمير ويلچر به همراه قطعات و ابزار آلات براي مشكلات احتمالي با كاروان همراه مي شود.
مديركل ورزشي و اردويي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به سهميه حج ايثارگران در سال گفت: هر ساله تعداد پنج هزار سهميه بين خانواده هاي شاهد و ايثارگر كل كشور توزيع مي شود. اولويت ها براساس دستورالعمل حج ايثارگران بين افراد متقاضي تقسيم خواهد شد.
حسيني همچنين از همراهي تيم هنري شامل مستندساز، عكاس و فيلمبردار براي ثبت لحظات حضور جانبازان در اماكن زيارتي نيز خبر داد.


| شناسه مطلب: 89028




جانبازان حج 97



نظرات کاربران