از سوی قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه ها:

دستورالعمل خدمت‎رسانی مطلوب فرودگاه‎ها در حج ابلاغ شد

از سوی قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائرین بیت االله الحرام در عملیات رفت و برگشت حجاج به مدیران کل و مدیران فرودگاههای اعزام کننده حجاج ابلاغ شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از روابط عمومي شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران، حسين اسفندياري با ارسال اين دستورالعمل خطاب به مديران كل و مديران فرودگاه‎هاي اردبيل، اروميه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بيرجند، تبريز، رشت، زاهدان، زنجان، ساري، شيراز، كرمان، كرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و يزد آورده است:
با توجه به برنامه‎ريزي‎هاي انجام شده براي شروع عمليات حج تمتع سال جاري و در راستاي آمادگي فرودگاه‎ها به منظور ارائه خدمات مطلوب و تكريم زائرين بيت الله الحرام در عمليات رفت و برگشت حجاج، مقتضي است نسبت به انجام موارد مشروحه ذيل اقدام فرماييد.
1- بازديدهاي مستمر از تمامي قسمت‎هاي فرودگاه(Land side- Air side) و رفع نواقص احتمالي
2- تشكيل جلسات با نهادها و سازمان‎هاي ذيربط و انجام هماهنگي‎هاي لازم.
3- پيگيري جهت آماده بودن دستگاه‎هاي كمك ناوبري، دستگاه‎هاي x-ray، گيت وي، تسمه نقاله، سيستم روشنايي سطوح پروازي، تاسيسات سرمايشي و گرمايشي، ژنراتورهاي برق اضطراري و...
4- ايجاد هماهنگي‎هاي لازم به منظور آمادگي و حضور كاركنان فني و عملياتي، اطلاعات پرواز، مدير ترمينال و ... در طول زمان انجام پروازهاي حج تمتع.
5- انجام تمهيدات لازم به منظور فراهم كردن مكان مناسب جهت انجام فريضه نماز.
6- تاكيد بر حضور مديران در زمان‎هاي پيك حضور مسافران و حجاج در فرودگاه‎ها.
7- تاكيد بر رويكرد استفاده از چندپيشگي جهت راهنمايي حجاج و همراهان و راه‎اندازي سيستم " از من بپرس".
8- پيش‎بيني حوادث و بحران‎هاي احتمالي و برنامه‎ريزي براي در نظر گرفتن سناريوي مناسب براي عبور از آن.
9- نظارت جدي بر قيمت كالاها و خدمات عرضه شده در فروشگاه‎هاي مستقر در فرودگاه و اعلام سامانه براي شكايات مسافران.
10- تاكيد برهماهنگي جدي و كامل با شركت‎هاي هواپيمايي و شركت‎هاي ارائه‎دهنده خدمات هندلينگ در خصوص عدم تاخير پروازها و حضور به موقع مسئولان مربوطه در فرودگاه‎ها و جلوگيري از بحران‎هاي احتمالي.
11- مستندسازي حوادث يا بحران‎هاي احتمالي به صورت صوتي و تصويري(عكس و فيلم).
12- اتخاذ تدابير لازم در ارتباط با محل پارك خودروهاي مشايعين و مستقبلين.
13- برنامه‎ريزي و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شايسته به حجاج بيت الله الحرام و مشايعين و مستقبلين آنها.
14- استخراج، پردازش و اعلام آمار روزانه اعزام و پذيرش حجاج به حوزه قائم مقام مديرعامل در امور فرودگاه‎ها- مسئول عمليات حج شركت.
15- انجام اقدامات مناسب براي پاكسازي و زيباسازي محاوط فرودگاهي و بررسي و ساماندهي مسيرهاي دسترسي به ترمينال‎هاي اعزام و پذيرش حجاج.
16- اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم جهت حجاج بيت الله الحرام اهل سنت، مطابق با شرايط فقهي آنان، در فرودگاه‎هايي كه اعزام و پذيرش اين گروه حجاج را برعهده دارند .
17- بارگذاري و بروزرساني مدام صفحات پورتال حج فرودگاه‎ها با هماهنگي روابط عمومي.
18- پيش‎بيني تمهيدات لازم در خصوص تاخيرات احتمالي ايرلاين‎ها.
19- هماهنگي با فرماندهان پليس، سپاه و گذرنامه فرودگاه‎ها در خصوص رعايت برنامه زمان‎بندي جلسات توجيهي و چك‎هاي امنيتي.
20- هماهنگي با پليس راهنمايي و رانندگي و پليس راهورناجا در خصوص تردد ايمن و آرام حجاج، مستقبلين و مشايعين گرامي.
21- هماهنگي با نهادهاي ذي‎ربط فرهنگي در خصوص غنا بخشي به ساعات حضور مستقبلين در فرودگاه‎ها.


| شناسه مطلب: 89031




حج 97 هواپيما



نظرات کاربران