همایش بانوان حج گذار تهران برگزار شد

همایش بانوان حج گذار منطقه تهران در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پايگاه طلاع رساني حج ، اين همايش با هدف ارتقاي اطلاعات مذهبي و آشنايي بيشتر بانوان زائر با احكام ومناسك حج تمتع و فراهم شدن زمينه‌ بهره‌گيري مناسب از اين فرصت معنوي و تبيين مسائل مورد نياز آنها برگزار شد.
دراين همايش خانم دكتر صادقي از مبلغه هاي با سابقه با اشاره به حديث "اِنَّ لِرَبِّكُم في اَيّامِ دهرِكُم نَفَحات، الّا فَتَعَرّضُوا لَها " از پيامبر اكرم (ص) اظهار داشت: ايام و اعمال حج و حضور در اماكن مقدس در مكه مكرمه و مدينه منوره از توفيقات الهي است و حاجي بايد از آن كمال استفاده را ببرد و ظرفيت و فرصت¬هايي را كه حج ايجاد مي¬كند، مغتنم شمارد.
وي لازمه بهره¬مندي از اين توفيق عظيم را تلاش حجاج براي كسب معرفت و آگاهي هاي لازم با بهره مندي از آموزش¬هاي قبل و حين سفر دانست كه در كاروانها وتوسط بعثه مقام معظم رهبري برنامه ريزي شده است.
در پايان اين همايش يكي از معينه ها، بايدها و نبايدهاي سفر حج، آداب سفر، اماكن مكه و مدينه ، اخلاق ، آداب معاشرت و پوشش بانوان و احكام و مناسك ويژه بانوان را بيان كرد.
قرار است چند همايش ديگر براي بانوان منطقه تهران براي ارتقاي اطلاعات مذهبي و آشنايي بيشتر بانوان با مسايل فقهي ، بهداشتي و پزشكي برگزار شود.




نظرات کاربران