همایش یاوران حجاج استان مازندران برگزار شد

همایش یاوران حجاج حج97 استان مازندران در سالن اجتماعات بانک ملی سرپرستی استان مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از مازندران، گردهمايي گروه‌هاي ياوران حجاج كاروان‌هاي حج تمتع 97، با حضور زائران و مسئولين نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري وحج وزيارت استان مازندران در سالن اجتماعات بانك ملي سرپرستي استان مازندران برگزار شد.
اين مراسم در راستاي برنامه ريزي‌هاي آموزش زائران حج تمتع 97 بعثه مقام معظم رهبري و با هدف تبيين برنامه‌هاي فرهنگي حج تمتع ۱۳۹7، تبيين رسالت خدمت رساني و ايجاد هماهنگي بين ياوران حجاج كاروان هاي حج بابرنامه هاي متنوع برگزار شد.
در اين همايش حجت الاسلام و المسلمين خاني مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري مازندران، ضمن خير مقدم، به آثار و بركات معنوي تعاون و كمك به زائرين ناتوان در حج اشاره كرد و به ذكر آيات، روايات و حكايت هائي دراين باره پرداخت و ياوران حجاج حاضر در جلسه را براي كمك به زائران ناتوان و كم توان ترغيب كرد.
در ادامه سيد حبيب الله ساداتي مدير حج و زيارت مازندران نيز با اشاره به امنيت سفر در حج و لزوم آشنائي با قوانين و مقررات عربستان،اين سفر را يك سفر عبادي دانست و با ذكر اين نكته كه خداوند متعال در قران كريم امنيت اين سفر را تضمين كرده؛ يادآور شد كه جاي هيچگونه ترس و دلهره اي وجود ندارد.
وي با عنايت به نامگذاري سال1397 ازسوي مقام معظم رهبري بعنوان سال حمايت از كالاي ايراني،از ياوران حجاج خواست تا زائران را به خريد در ايران ترغيب كنند و در اين سفر به بهره برداري از فيوضات معنوي و عبادي بپردازند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين شريف تبار ، ضمن تشريح برنامه هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري و تبيين اهميت نقش ياوران حجاج در كاروان ها در موسم حج تمتع، به شرح وظايف و مسئوليت هاي ياوران حجاج پرداخت. وي با اشاره به آيات و روايات و سيره اهل بيت(عليهم السلام)، توفيق خدمت را فرصتي ارزشمند و استثنائي برشمرد و مطالبي درباره آثار وبركات معنوي تعاون درحج و كمك به زائران، كه عزّت دنيا،سعادت آخرت،قبولي اعمال حج، رضايت خداوند متعال وخشنودي پيامبر(صلي الله عليه و آله)وائمه معصومين (عليهم السلام) را درپي دارد، بيان داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران