عضویت در گروه یاوران حجاج؛ عنایت پروردگار است

حجت الاسلام والمسلمین عسکری مسئول بعثه مقام معظم رهبری منطقه قم در همایش یاوران حجاج استان مرکزی گفت: اطلاع رسانی ، همکاری در ترددها و کمک در امور آموزشی کاروان از مزایای ایجاد گروه یاوران حجاج در کاروان ها است .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج در اراك ، حجت الاسلام والمسلمين عسكري مسئول محترم بعثه مقام معظم رهبري منطقه قم در همايش ياوران حجاج استان پيرامون تبيين برنامه ها و شيوه كار ياوران حجاج به ايراد سخن پرداخت . ضرورت و اهداف ياوران حجاج، مسئوليت ها و برنامه ها ي لازم براي اين عزيزان و محذورات و مشكلات كاري از ديگر مباحث مورد بحث بود .
نماينده معاونت فرهنگي در ادامه انتخاب شدن ياوران حجاج را عنايتي از سوي خداوند متعال دانست كه نصيب هركس نمي شود و توصيه كر: ياوران حجاج اين عنايت عظيم را پاس بدارند . ضرورت شناخت اماكن متبركه مكه و مدينه از ديگر سخان وي بود، كه با پخش اسلايدهاي مربوط به اين اماكن و ارائه توضيحات مبسوط و اشاره به مدد رساني در حوزه انجام مناسك و ارشاد و هدايت آنها در زمينه هاي مختلف اشاره داشت.
در ادامه وي خاطرنشان كرد: اطلاع رساني به زائران در زمينه جلسات آموزشي ، مراسم ، مسابقات ، اعلام تغيير و جابه جايي در برنامه به زائران و ... يكي از وظايف ياوران حجاج است.
حجت الاسلام والمسلمين عسكري استفاده از فرصت خدمت به ضيوف الرحمن را توفيقي دانست كه براي كمتر كسي فراهم مي شود و متذكر شد از بين ميليون ها دلداده و عاشق ، امسال اين شرايط براي شما ياوران حجاج فراهم شده است .
وي درپايان نكاتي اخلاقي درخصوص سفر معنوي حج يادآورشد كه از آن جمله مي توان به : حفظ نمودن زيارت امين الله و مداومت در قرائت آن ، راز داري ، فرستادن هديه با قرائت قرآن و دادن صدقه به پيامبر اكرم (ص) و ائمه بقيع ، ذكر و ياد امام زمان (عج) و ... اشاره نمود .
لازم به ذكر است همايش فوق به همت دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان مركزي در تاريخ 12/04/97 در سالن آمفي تئاتر مديريت حج و زيارت استان برگزار گرديد .
در ادامه برنامه آقاي دلشادي ، نماينده محترم امداد و نجات هلال احمر استان درخصوص مباحث امداد و نجات به ايراد سخن پرداخت.
اين كارشناس امداد و نجات با اشاره به تشريح مسائل امداد و نجات راجع به ازدحام، گرما زدگي و رسيدگي به مصدوم مطالبي را ارائه نمود تا ياوران حجاج با آمادگي در مواقع ضرور به امداد رساني بپردازند.




نظرات کاربران