ارتقای خدمت رسانی به حجاج از اولویت‌های سازمان حج است

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری و حمل و نقل ترددی باید برای زایران تشریح شود، گفت: زایران باید بدانند که از پنجم تا چهاردهم ذی الحجه حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه اجازه فعالیت ندارد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي در همايش توجيهي مديران و عوامل كاروان هاي حج تمتع ۹۷ استان خوزستان ضمن تشريح برنامه هاي انجام گرفته در ماه‌هاي اخير گفت: ارتقاي خدمت رساني به حجاج، يكي از اولويت هاي سازمان حج محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه امسال انتظارات حجاج بيشتر است، گفت: برنامه ريزي هاي خوبي انجام شده كه همه خانواده بزرگ حج، سازمان، مديران هتل ها و مديران كاروان هر يك نقش خود را بخوبي ايفا نمايند.
رييس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: تمامي كاستي ها و مشكلات در حج سال گذشته مورد بازبيني و بررسي قرار گرفت و برمبناي آن برنامه ريزي هاي حج ۹۷ صورت پذيرفت.
وي ادامه داد: با توجه به اصل مهم امنيت و عزت و كرامت حجاج، يعني همان مواردي كه در متن قرارداد سال گذشته وجود داشت، در توافقنامه حج جاري نيز درج شده است.
وي به كارگزاران توصيه كرد: آگاه سازي حجاج نسبت به تمامي ابعاد سفر حج و عمليات اجرايي حج و به ويژه نقاطي كه بخاطر محدوديتهاي مبنايي، نقاط مسئله سازمان حج و زيارت است، قطعا سبب مي شود كه حجاج خودشان را با شرايط بهتر وفق دهند و از فرصتهاي معنوي حج بهتر بهرمند شوند.
محمدي با تاكيد بر اينكه همه تلاش سازمان و خادمين حجاج براي روانسازي فرايندهاي خدمات رساني به حجاج است، گفت: مديران كاروانها و مجموعه ها و همه خادمين با رفع نواقص و كاستي ها و خدمتگزاري خالصانه، مسير حجاج را در رسيدن به هدف اصلي سفر حج كه وصول به معنويت است، هموار سازند.
رييس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه به منظور اطلاع رساني جامعتر و ارتباط مستمر با حجاج و كارگزاران كانال هايي ايجاد شده است، تاكيد كرد: از همه حجاج و كارگزاران انتظار دا يم حتما در كانال هاي مورد نظر عضو شوند.
محمدي با توجه به محدوديتهاي هتل در مدينه تصريح كرد: محدوديت هاي مذكور و علت اسكان ۶ روزه در مدينه بايد به درستي به حجاج منتقل شود.
وي اظهار كرد: حمل و نقل درون شهري و حمل و نقل ترددي بايد براي زايران تشريح شود؛ زايران بايد بدانند كه از پنجم تا چهاردهم ذي الحجه حمل و نقل درون شهري در مكه مكرمه اجازه فعاليت ندارد ، بنابراين حجاج بايد نسبت به اين امر كاملا مطلع باشند و مديران و روحانيون براي اين ايام برنامه هاي ويژه اي را در هتل ها تدارك ببينند.
محمدي تصريح كرد: به دغدغه هاي همه حجاج توجه كنيد و به طور كامل و دقيق پاسخگوي آنها باشيد؛ ضمنا شرايط خاص و متفاوت سفر حج به ويژه ايام تشريق و مشاعر مقدسه بدرستي براي حجاج تشريح شود.


| شناسه مطلب: 89077




حميد محمدي حج 97



نظرات کاربران