حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

شرایط برای برگزاری حج  بهتر از سال گذشته است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

شرایط برای برگزاری حج  بهتر از سال گذشته است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

شرایط برای برگزاری حج  بهتر از سال گذشته است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

شرایط برای برگزاری حج  بهتر از سال گذشته است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

شرایط برای برگزاری حج  بهتر از سال گذشته است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

شرایط برای برگزاری حج  بهتر از سال گذشته است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

شرایط برای برگزاری حج  بهتر از سال گذشته است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

شرایط برای برگزاری حج  بهتر از سال گذشته است
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

شرایط برای برگزاری حج بهتر از سال گذشته است

نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی با تاکید براینکه شرایط برای برگزاری حج 97 بهتر از سال گذشته است، اظهار داشت: امیدواریم وقتی حجاج بازمی گردند لبخند رضایت بر لبان مقام معظم رهبری نقش بندد و همه احساس کنیم که وظایف خود را درست انجام داده ایم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني كه امروز درهمايش مديران ستادي و استاني سازمان حج و زيارت ومديران مجموعه و كاروان هاي حج تمتع 97 سخن مي گفت؛ با مقايسه فضاي حج سال گذشته و امسال تاكيد كرد: مقدمات اعزام حجاج فراهم شده و با تلاش مسئولان، شاهد برقراري آرامش درمجموعه دست اندركاران حوزه حج هستيم و شرايط نسبت به سال گذشته بهتراست.
وي با اشاره به اينكه مسئله تامين ارزهزينه هاي حج در روزهاي اخير دستاويز برخي مغرضان قرار گرفته است، تصريح كرد: پرداختن برخي رسانه هاي خارجي به اين قضيه، اين احساس را تقويت مي نمايد كه عوامل بيروني دردامن زدن به اين قضيه دخالت دارند.
وي تاكيد كرد: نگران موج ها و اظهارنظرهاي مغرضانه نباشيد و با قاطعيت ، درايت ، همبستگي و اتحاد كارها را جلوببريد. حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا بيان اينكه امكان بروز مشكلات پيش بيني نشده نيز وجود دارد از حاضران خواست كه حساسيت ها و مراقبت ها را بيشتر و با سرعت بخشيدن به رفع مشكلات اجازه ندهند التهاب هاي مقطعي به زائر منتقل شود.
نماينده ولي فقيه در ادامه لزوم اطلاع رساني به موقع به زائران حج 97 را يادآور شد و گفت: توجيه و برخورد مهربانانه با زائر فضا را تلطيف مي كند لذا براي ايجاد آرامش بيشتر بايد با زائرحرف زد و اشكالات را رفع نمود.
وي با بيان اقدامات صورت گرفته درحوزه فرهنگي براي فراهم كردن امكان دسترسي حجاج به بيش از1300 اثرتوليد شده درحوزه حج اظهار داشت: علاوه بر ارائه نرم افزارهاي موبايلي، آموزش مجازي هم براي آموزش زائران فعال شده است.
نماينده ولي فقيه دربخش ديگري ازسخنان خود برلزوم اجراي مصوبات سازمان حج وزيارت و بعثه مقام معظم رهبري و رعايت مقررات كشور ميزبان تاكيد كرد.
وي با اشاره به فعاليت بيش از 25 كميته آسيب شناسي درخصوص حج 96 ، برخي اشكالات حج گذشته را يادآور شد وخطاب به حاضران گفت: طبق برنامه عمل كنيد و از تكرار اشتباهات و غفلت هاي گذشته جلوگيري نماييد.
وي افزود: همانطور كه بارها گفته ام مديريت حج مديريت مشاركتي است و همه موارد را نمي توان با صدور بخشنامه انجام داد و بايد به نحوي رفتار كرد كه طرف مقابل تعهداتش را عمل كند. ما سر سفره حجاج نشسته ايم و آنها به ما اعتماد كرده اند لذا بايد از حقوق زائر دفاع شود.
نماينده ولي فقيه سپس برخي مشكلات دراسكان زائران درهتل هاي مدينه و چادرهاي منا، حركت زائران از منا واستقراردر مزدلفه و عزيمت به منا و كمبود فضا درچادرهاي منا را برشمرد و بر لزوم هماهنگي بيشترمسئولان بعثه و سازمان حج و زيارت و اطلاع رساني قوي و توجيه زائران نسبت به وضعيت موجود تاكيد كرد.
وي گفت: همسان سازي فعاليت هاي تبليغاتي و ساماندهي امور فرهنگي در كاروان ها ضروري است و در برنامه هايي كه برگزار مي شود خط قرمزها بايد رعايت گردد؛ شوراي فرهنگي و ياوران حجاج نيز مي توانند در اجراي برنامه ها كمك كنند .
حجت السلام والمسلمين قاضي عسكردرخصوص نحوه پخت و توزيع غذا، استفاده مناسب ازآسانسورهتل ها و خروج از منا در روز دوازدهم ذي الحجه تذكراتي داد و با اشاره به برنامه ريزي صورت گرفته براي تهيه سوغات از داخل گفت: با اين موضوع بايد با درايت و ظرافت برخورد كرد و به زائر توضيح و اجازه داد به آنچه تشخيص مي دهد عمل كند و تحميلي صورت نگيرد.
وي با بيان وضعيت پروازهاي حج، تاخيردرپروازها را غير قابل قبول دانست وافزود: شركت هواپيمايي ايران اير در صورتي كه نياز دارد براي انتقال حجاج هواپيما اجاره كند برنامه ريزي لازم را انجام دهد تا تاخيري در پروازها بخصوص پروازهاي مدينه قبل ايجاد نشود.
وي تاكيد كرد: حساسيت حج امسال ازسال 96 كمتر نيست وهمه بايد دست بدست هم دهيم تا حج با آبرومندي برگزارشود.
وي گفت: اميدواريم وقتي حجاج بازمي گردند لبخند رضايت بر لبان مقام معظم رهبري نقش ببندد و همه احساس كنيم كه وظايف خود را درست انجام داده ايم.
گفتني است ؛ همايش يك روزه مديران ستادي و استاني سازمان حج و زيارت و مديران مجموعه وكاروان هاي حج تمتع 96 با هدف تبادل نظر پيرامون برنامه هاي اجرايي و فرهنگي ، هماهنگي هاي هرچه بيشتر و تشريح دستورالعمل ها و وظايف كارگزاران و اقدامات مركز پزشكي درحج 97 در سالن آمفي تئاتر سازمان حج و زيارت برگزار شد.




نظرات کاربران