حج 97 بهتر و آرام تر از سال گذشته برگزارخواهد شد حج 97 بهتر و آرام تر از سال گذشته برگزارخواهد شد حج 97 بهتر و آرام تر از سال گذشته برگزارخواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج 97 بهتر و آرام تر از سال گذشته برگزارخواهد شد حج 97 بهتر و آرام تر از سال گذشته برگزارخواهد شد حج 97 بهتر و آرام تر از سال گذشته برگزارخواهد شد حج 97 بهتر و آرام تر از سال گذشته برگزارخواهد شد حج 97 بهتر و آرام تر از سال گذشته برگزارخواهد شد

حج 97 بهتر و آرام تر از سال گذشته برگزارخواهد شد

سرپرست حجاج ایرانی شرایط برای برگزاری حج 97 را بهترازسال گذشته دانست و اظهار داشت:  انشاءالله حج امسال بهتر و آرام تر ازسال گذشته برگزارخواهد شد و زائران با حجی مقبول به کشور بازخواهند گشت. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، همایش روحانیون ، معین و معینه های کاروان های اهل سنت موسم حج 97 با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در تهران برگزارشد.
دراین همایش حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر کنگره عظیم حج را فرصت بی نظیری برای نمایش وحدت امت اسلامی دانست و تصریح کرد: همه ما باید دراین مسیر حرکت و زمینه وحدت، یکپارچگی و همدلی بیشتر بین مذاهب مختلف را فراهم کنیم.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت خاطرنشان کرد: ما در حج به هیچ وجه بدنبال طرح مسایل تفرقه انگیز نبوده و نخواهیم بود و این اجتماع بزرگ را محل طرح مسایل فرقه ای نمی دانیم و معتقدیم همه باید به وحدت بیاندیشیم. 
وی با بیان محورهای شعار حج امسال «حج؛ تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» اظهار داشت: گام اول در سفر نورانی حج، دگرگونی روحی و اخلاقی است ، انسان در این سفر معنوی باید متحول شده و از گذشته خود فاصله بگیرد و راه جدیدی را برای زندگی انتخاب کند.
نماینده ولی فقیه درگام دوم با استناد به آیات قرآن کریم گفت: حاجی باید با الگو گرفتن از رسول گرامی اسلام و حضرت ابراهیم (ع) و آنچه  که سیره پیامبر و انبیاء گذشته بوده است سبک زندگی دینی را بیاموزد و آن را در ارتباط با خانواده ، جامعه  و پیروان ادیان مختلف بکار بندد.
وی از عزت و کرامت اسلامی بعنوان گام سوم یاد کرد و با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است وجهه اسلام را در اذهان مردم دنیا خدشه دار کند، افزود: دشمنان داعش را بوجود آوردند تا به اسلام ضربه بزنند و اسلام را مترادف با تروریسم معرفی کنند چرا که  نمی خواهند جهان اسلام روی آرامش به خود بگیرد.
نماینده ولی فقیه تاکید کرد: ما می خواهیم در چارچوب شعارامسال، حج را آبرومندانه و با عزت برگزار کنیم تا مردم احساس کنند به آنچه می گوئیم با تمام وجود باور داریم. 
امیرالحاج زائران ایرانی با اشاره به اینکه شرایط برای برگزاری حج 97 ، بهترازسال گذشته است، اظهار داشت: بحمدا... وضعیت نسبتا خوب است و همه باید کمک کنیم تا زائران نسبت به شرایط و ویژگی های حج امسال توجیه  و از فرصت عبادت و زیارت دراین سفر بهره ببرند.


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه دعای کمیل ، دعای عرفه ، دعای ابی حمزه ثمالی ، مناجات شعبانیه و دعاهایی که در صحیفه سجادیه آمده است دربرگیرنده مضامین توحیدی و ارزش های اخلاقی اسلام است، اظهارداشت: این مضامین را پیروان همه مذاهب اسلامی باید به مردم یاد و آموزش دهند تا در حج  از آنها بهره بگیرند.
نماینده ولی فقیه تشکیل شورای افتاء اهل سنت را کاری بزرگ در راستای پاسخگویی به سوالات مذهبی زائران اهل تسنن دانست و گفت: دراین شورا علمای همه مذاهب اهل سنت حضور دارند و می توانند با همفکری یکدیگر، مشکلات فقهی زائران را حل کنند.  
وی با اشاره به مشکلات گریبانگیرجهان اسلام، خطاب به حاضران گفت: ما دربسیاری ازمسایل اسلامی مشترکیم و می توانیم دست بدست هم دهیم و از قرآن ، پیامبر، مسلمانان و حرمت خانواده دفاع کنیم .
نماینده ولی فقیه افزود: ما حج را آمیخته با سیاست و تدبیرامور مسلمان ها می دانیم و معتقدیم سیاستمداران و شخصیت های جهان اسلام می توانند در این اجتماع  عظیم درباره مسایل جهان اسلام با هم مشورت و برای حل آن چاره اندیشی کنند. 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه در حج جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تبعیضی وجود ندارد معیارهای تعیین نرخ حج 97 را برشمرد و تصریح کرد: اختلاف درقیمت ها، بدلیل تفاوت در محل اسکان زائران است.
نماینده ولی فقیه تصریح کرد: مسئولان سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری نهایت تلاش خود را بکار بسته اند تا برای تغذیه حجاج بهترین مواد غذایی و تجهیزات و امکانات پخت را در مکه و مدینه فراهم کنند و غذایی سالم و بهداشتی به زائران ارائه دهند. 
وی با اشاره به اینکه مسئولان سعودی نیز پذیرفته اند حج را از روابط سیاسی دو کشور جداکند، افزود: امسال به فضل پروردگار تاکنون مشکل خاصی نداشتیم و انشاءالله حج بهتر و آرام تر از سال گذشته برگزار خواهد شد و زائران با حجی مقبول به کشور بازخواهند گشت. 
پیش از سخنان سرپرست حجاج ایرانی حجت الاسلام والمسلمین اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری  از اهداف برگزاری همایش روحانیون ، معین و معینه های کاروان های اهل سنت حج 97 گزارشی بیان کرد و اظهار داشت: امسال بیش از ده هزار زائر اهل سنت از یازده استان کشورعازم سرزمین وحی خواهند شد. 
وی افزود: در برنامه ریزی جدید و سیکل اعزام روحانیون اهل سنت چرخش نیروی انسانی اتفاق افتاده و شورای افتاء نیز با عضویت ده نفر از علمای مذاهب مختلف اهل تسنن شکل گرفته است .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران