سرپرست حجاج ایرانی :

حج ، در زندگی انسان تحول آفرین است سرپرست حجاج ایرانی :

حج ، در زندگی انسان تحول آفرین است سرپرست حجاج ایرانی :

حج ، در زندگی انسان تحول آفرین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی :

حج ، در زندگی انسان تحول آفرین است سرپرست حجاج ایرانی :

حج ، در زندگی انسان تحول آفرین است سرپرست حجاج ایرانی :

حج ، در زندگی انسان تحول آفرین است سرپرست حجاج ایرانی :

حج ، در زندگی انسان تحول آفرین است سرپرست حجاج ایرانی :

حج ، در زندگی انسان تحول آفرین است
سرپرست حجاج ایرانی :

حج ، در زندگی انسان تحول آفرین است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درنشست آموزشی کاروان نور با تاکید براینکه حج ، عبادتی تحول آفرین است ، ابراز امیدواری کرد کاروان قرآنی حج 97 با بهره‌مندی از این کنگره عظیم معنوی، زمینه تحول درونی در خود و دیگران را فراهم کند.

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، نشست آموزشی کاروان نورمتشکل از قاریان و حافظان اعزامی به حج تمتع 97 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکرنماینده ‌ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

نماینده ‌ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در این نشست برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بعثه مقام معظم رهبری در سفر معنوی حج را یکی از بخش‌های مهم ، زیبا و تاثیرگذارتوصیف کرد که با همکاری قاریان و حافظان قرآن و گروه‌ تواشیح اجرا می شود.

وی افزود: حضورکاروان قرآنی در حج و اجرای برنامه درمراسم و همایش‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری، جلسات شبی با قرآن و ... رونق خاصی را به مجموعه فعالیت‌های فرهنگی در حج می‌بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر ادامه داد: کاروان قرآنی با حضوردرحلقه‌های قرآنی در مسجدالنبی و مسجدالحرام ، نشست های بعثه و جمع زائران و اجرای برنامه جزءخوانی قرآن کریم در کاروان‌ها و مشارکت در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی بعثه ،موجب افتخار و سربلندی ملت و کشور ما خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه هرکسی بتواند به فرهنگ حج کمک کند یک افتخار است، اضافه کرد: امام سجاد (ع) به صورت ناشناس درجمع کاروان های حجاج حضور می یافتند و به زائران خدمت می کردند.

سرپرست حجاج ایرانی ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در مراسم حج را یادآور شد و گفت: فضای مجازی امروز فرصت و ظرفیت بسیار خوبی ایجاد کرده است و از این طریق می توان مطالب را به صورت میلیونی و به سرعت به دیگران انعکاس داد و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را به مسلمانان ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه نگاه ما به کنگره حج با تأسی از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، نگاه وحدت و همدلی هرچه بیشتر میان مسلمانان است، گفت: حج بیرق اسلام است و امام امت و رهبری افق بلندی را در این حوزه برای ما ترسیم کرده اند که تلاش داریم به آن نزدیک شویم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در بخش دیگری از سخنان خود حج را عبادتی تحول آفرین توصیف کرد و خطاب به حاضران گفت: بنده امیدوارم با توجه به ظرفیتی که شما عزیزان دارید و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی مختلفی که اجرا خواهید کرد، در پایان این سفر معنوی هم خود راضی باشید و هم بتوانیم لبخند رضایت را بر لبان مقام معظم رهبری بنشانیم.

سرپرست حجاج ایرانی ویژگی های سفر حج را یادآور شد و با اشاره به اینکه سفر حج دو بخش دارد که یک بخش به انجام وظایف و بخش دیگر به بهره‌برداری شخصی و فردی مربوط می‌شود، گفت: این سفر معنوی ویژگی‌هایی دارد که در جای دیگری پیدا نمی‌شود و ازنظر فردی ، انسان می تواند متحول شده ، به خانه اش بازگردد.

وی افزود: امیدوارم شما طوری عمل کنید که بتوانید از لحظه ورودتان به مکه و مدینه تا هنگام بازگشت، بهره کافی را ببرید و برای تمامی عمر زمینه تحول درونی در خود و دیگران را فراهم کنید.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه سفر حج ، سفر سختی است، اظهارداشت: این سفر به سه نوع آمادگی علمی، روحی و جسمی نیاز دارد و این آمادگی ها کمک می کند که انسان بتواند از این سفر معنوی که ممکن است در زندگی هر فرد یک بار اتفاق بیافتد هرچه بیشتراستفاده کند.

برپایه این گزارش ، در این نشست که آقایان سیدعلی سرابی دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، محمد‌تقی میرزاجانی رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم وحجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز شرکت داشتند آقای سرابی ابراز امیدواری کرد کاروان قرآنی حج تمتع 97 بتواند به اجرای برنامه های راهبردی بعثه مقام معظم رهبری کمک کند.







 







 


| شناسه مطلب: 89274




سرپرست، حجاج ، نور



نظرات کاربران