خداوند به زائر امام حسین (ع) در برابر فرشتگان، مباهات می‌کند

در گردهمایی روحانیون و مداحان، نماینده بعثه در عراق، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، به تبیین آثار زیارت پرداخت.

نماینده بعثه در عراق در این جلسه، با اشاره به آثار فردی و اجتماعی حضور مردم در حرم مطهر امام حسین (ع) و زیارت ایشان اظهار داشت: در حدیث معتبر از امام صادق (ع) آمده است که خداوند در برابر فرشتگان به زائران امام حسین (ع) افتخار می کند.


وی مقام زائر سید الشهدا (ع) را بسیار بالا و والا و رفیع عنوان کرد و افزود: مباهات خداوند بدین خاطر است که زائر دارای درجه و مقامی والا می گردد؛ نه بدان معناست که خداوند نیاز به آن دارد و می خواهد فخر بفروشد، آن چنان که انسان ها به چیزی فخر می کنند.


وی گفت: در طول تاریخ، در زیارت امام حسین (ع) فراز و نشیب هایی وجود داشته است که امروز بهترین دوران برای زیارت آن حضرت می باشد و زائرین باید تلاش کنند پیوند خود را با مردم عراق مستحکم نمایند.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان اسلام اظهار داشت: زائر باید هوشیار و آگاه باشد و بهانه به دست کسی ندهد و تمام آداب و رسوم زیارات را رعایت نموده و به قوانین کشور میزبان، احترام بگذارد.


وی با اشاره به جایگاه روحانیت در طول تاریخ اظهار داشت: روحانیت همیشه از مردم، در مردم و با مردم بوده و رمز موفقیت آنها، همین است و امروز نیز باید همین گونه باشد.


 


| شناسه مطلب: 89304




عتبات



نظرات کاربران