حضرت عباس (ع) جمع بین وجه الهی و خلقی حضرت عباس (ع) جمع بین وجه الهی و خلقی حضرت عباس (ع) جمع بین وجه الهی و خلقی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضرت عباس (ع) جمع بین وجه الهی و خلقی حضرت عباس (ع) جمع بین وجه الهی و خلقی حضرت عباس (ع) جمع بین وجه الهی و خلقی حضرت عباس (ع) جمع بین وجه الهی و خلقی حضرت عباس (ع) جمع بین وجه الهی و خلقی

حضرت عباس (ع) جمع بین وجه الهی و خلقی

حجت الاسلام و المسلمین قادری، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، با اشاره به فضایل قمر بنی هاشم (ع)، مردم را از نظر وجه الهی و خلقی، به سه گروه تقسیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین قادری، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، در اجتماع زائراسردابن و عزاداران در سرداب علقمی حرم قمر بنی هاشم،  مردم را از نظر وجه الهی و خلقی به سه گروه تقسیم کرد.


وی گفت:گروه اول در وجه خلقی پیشرو هستند از محرومان حمایت می کنند و خدمات اجتماعی دارند اما در وجه الهی، واجبات را کامل انجام نمی دهند و از محرمات دوری نمی کنند. 


وی افزود: گروه دوم در وجه الهی فوق العاده اند اما در مسئله مردم، دچار مشکل هستند و خدمات اجتماعی انجام نمی دهند.


وی با اشاره به اینکه گروه سوم در دل وجه الهی و در ظاهر وجه خلقی هستند، اضافه کرد: آنها هم واجبات را انجام می دهند و از محرمات دوری می کنند و هم به مردم خدمت می کنند. حجت الاسلام والمسلمین قادری در ادامه تاکید کرد: حضرت عباس، مصداق عینی جمع بین وجه الهی و خلقی است و به همین دلیل در تاریخ ماندگار شد.


خطیب بعثه در ادامه، به تبیین این خصوصیت بارز قمر بنی هاشم (ع) پرداخت و افزود: حضرت عباس (ع) هم صورت زیبا داشت و هم سیرت باجمال و باکمال؛ هم با خدا بود و هم با مردم.


پایان بخش این مراسم، مداحی و سینه زنی توسط مداح محترم بعثه، جناب اقای احمد زمانی بود.


| شناسه مطلب: 89309




قادری سرداب سخنران



نظرات کاربران