راز تائب شدن وهب راز تائب شدن وهب راز تائب شدن وهب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راز تائب شدن وهب راز تائب شدن وهب راز تائب شدن وهب راز تائب شدن وهب راز تائب شدن وهب

راز تائب شدن وهب

حجت الاسلام و المسلمین قادری، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، با اشاره به جلوه های مهم واقعه عاشورا، راز تائب شدن وهب، یکی از شهدای کربلا را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین قادری، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، در اجتماع زائران و عزاداران در حرم امام حسین (ع)، یکی از جلوه های مهم واقعه عاشورا را جدی گرفتن تهذیب و تزکیه نفس دانست و تصریح کرد: از نظر آیات و روایات، تهذیب و تزکیه نفس در بین واجبات و فرائض، در راس همه واجبات قرار دارد.


وی ادامه داد: تهذیب و تزکیه نفس زمانی موثر است و به سرعت راه چند صد ساله را در زمانی کوتاه به نتیجه می رساند و انسان را از درون منقلب می کند که انسان دل را به صاحب دل و صاحب نفس که حرفش از جنس دل و فعل است، بسپارد.


حجت الاسلام قادری در ادامه، ضمن بیان فضایل وهب، از شهیدان سرفراز کربلا، گفت: وهب به همین دلیل حسینی شد و در بین راه با امام حسین (ع) که صاحب دل و صاحب نفس بود روبرو گردید و در نتیجه وهب مسیحی، به وهب حسینی تبدیل شد.


وی به بیان فضایلی از حضرت زینب (س) پرداخت و دلیل زینب شدن ایشان را سه خصوصیت معرفت، بصیرت و اطاعت از امامت دانست و تصریح کرد: محبت خانم زینب به امام حسین (ع) و اطاعت از امام زمان خود، نه به خاطر روابط برادر و خواهری بلکه به دلیل امام بودن ایشان بود؛ یعنی به امام حسین (ع) به عنوان یک امام واجب الطاعه نگاه  و از فرامین ایشان اطاعت می کرد.


پایان بخش این مراسم، مداحی و سینه زنی توسط مداح محترم بعثه، حاج احمد زمانی بود.




نظرات کاربران