استقبال عربستان از زائران ایرانی با گل و آب زمزم

روزنامه قطری 'الرایه' برخورد دولت عربستان با حجاج ایرانی و قطری را دوگانه خواند و نوشت : در حالی که دولت سعودی برای دومین سال متوالی از حضور زایران قطری در حج جلوگیری کرده است ، از اولین گروه زایران ایرانی در مدینه با گل و آب زمزم پذیرایی شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، روزنامه قطری 'الرایه' برخورد دولت عربستان با حجاج ایرانی و قطری را دوگانه خواند و نوشت : در حالی که دولت سعودی برای دومین سال متوالی از حضور زایران قطری در حج جلوگیری کرده است ، از اولین گروه زایران ایرانی در مدینه با گل و آب زمزم پذیرایی شده است .


به گزارش انتخاب، الرایه افزود : عربستان و ایران 16 مارس 2017 پس از چند روز گفت وگو در جده برای اعزام زایران ایرانی به حج امسال توافق کردند و در همین مذاکرات وزارت حج عربستان برای افزایش سهمیه امسال ایران از 60 به 86 هزار موافقت کرد.


به نوشته این روزنامه ، ایران در گفت وگوهای خود با ریاض روی سه اصل اصرار کرد و ریاض آن را پذیرفت . این اصول شامل ؛ حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه برای نظارت بر امور حجاج ایرانی ، تضمین امنیت و حفظ کرامت حجاج ایرانی و اعزام زایران ایرانی به صورت مستقیم از خاک ایران و نه از خاک کشور ثالث بودند.




نظرات کاربران