نماینده بعثه در عراق: خداوند توجه ویژه ای به زایران حسینی در روز عرفه دارد نماینده بعثه در عراق: خداوند توجه ویژه ای به زایران حسینی در روز عرفه دارد نماینده بعثه در عراق: خداوند توجه ویژه ای به زایران حسینی در روز عرفه دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده بعثه در عراق: خداوند توجه ویژه ای به زایران حسینی در روز عرفه دارد نماینده بعثه در عراق: خداوند توجه ویژه ای به زایران حسینی در روز عرفه دارد نماینده بعثه در عراق: خداوند توجه ویژه ای به زایران حسینی در روز عرفه دارد نماینده بعثه در عراق: خداوند توجه ویژه ای به زایران حسینی در روز عرفه دارد نماینده بعثه در عراق: خداوند توجه ویژه ای به زایران حسینی در روز عرفه دارد

نماینده بعثه در عراق: خداوند توجه ویژه ای به زایران حسینی در روز عرفه دارد

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، در گردهمایی روحانیون و مداحان اعزامی به عتبات، ضمن اشاره به فضایل زیارت امام حسین (ع) به استناد حدیثی گفت: خداوند قبل از آن که به زائران خود در عرفات نظر کند، به زائران امام حسین در کربلا نظر می کند زیرا امام حسین (ع) ثار الله و معلم عبودیت و بندگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، با اشاره به حدیثی دیگر درباره فضیلت زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه گفت: زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه، معادل یک میلیون حج با امام عصر (ع) و یک میلیون عمره با پیامبر اسلام (ص) است زیرا شروع اسلام با پیامبر (ص) و بقای آن به وسیله امام حسین (ص) صورت پذیرفت و اگر امام حسین (ع) در مقابل یزید ایستادگی نمی کرد، بدون شک اسلام اموی که با شاخصه زر و زور و تزویر حاکمیت می یافت، دیگر اثری از اسلام علوی با شاخصه محبت، عدالت و اطاعت از حق، چیزی باقی نمی گذاشت.


وی خاطر نشان کرد: همه اعمالی که انسان را به خداوند نزدیک می کند، دارای پاداش و اجر و ثواب است اما در میان آنها زیارت امام حسین (ع) دارای خصوصیت خاصی است که از همه برجسته تر و مهم تر شده است. وی گفت: اگر زائر خانه خدا در عرفات معرفت می یابد و در مشعر شعور به دست می آورد و در منا رمی جمرات و قربانی می نماید، باید توجه داشت همه این معارف را امام حسین (ع) به صورت عینی و عملی در صحنه کارزار در مقابل دشمن واقعی، ارائه نمود.


حجت الاسلام نجفی روحانی ادامه داد: اگر کسی حج برود و با ملاقات با امام و پیمان با او را نداشته باشد، حج او ناقص است و حج باید زیر نظر امیر الحاج اصلی امام عصر (ع) صورت پذیرد. و کسانی که ولایت اهل بیت (ع) را نپذیرند، حج آنان مقبول نیست هر چند صحیح باشد.وی از روحانیون خواست فرصت زیارت در روز عرفه را مغتنم شمرده و زائرین را در صورت امکان، به این امر تشویق نمایند.


 در ادامه حجت الاسلام بهجتی نماینده بعثه در کربلا، با اشاره به احادیثی به بایسته ها و نبایسته های سفر پرداخت و بر لزوم خوش اخلاقی و برخورد کریمانه تاکید کرد و گفت: خوش اخلاقی، موجب عاقبت به خیری خواهد بود و هر اندازه با اخلاق و رفتار خوب در بین زائرین عمل شود، آنها نیز اثر پذیر خواهند بود و پیامبر اکرم (ص) با این که دارای همه صفات کمال و جمال است ولی خداوند او را با خلق عظیم توصیف نموده است.


در این جلسه نیز رابط روحانیون تذکراتی پیرامون وظایف آنان یادآور شد. پایان بخش این مراسم پرسش روحانیون و پاسخ نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری در عراق بود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران