معرفت در حج و زیارت، مهمترین عنصر است معرفت در حج و زیارت، مهمترین عنصر است معرفت در حج و زیارت، مهمترین عنصر است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معرفت در حج و زیارت، مهمترین عنصر است معرفت در حج و زیارت، مهمترین عنصر است معرفت در حج و زیارت، مهمترین عنصر است معرفت در حج و زیارت، مهمترین عنصر است معرفت در حج و زیارت، مهمترین عنصر است

معرفت در حج و زیارت، مهمترین عنصر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در گردهمایی روحانیون با استناد به حدیثی، یک ساعت مذاکره علمی را معادل هزار شب و در هر شب هزار رکعت نماز مستحبی خواند و ملاک را در اجر و پاداش حج و زیارت، معرفت عنوان نمود و افزود: ارزش انسان در گرو عبودیت و بندگی است و عبودیت در گرو معرفت و شناخت عمیق و وسیع است.


وی با اشاره به فرق بین معرفت و علم، خاطر نشان ساخت: معرفت، علم توام با باور و اعتقاد است و در زیارت و هر عبادتی، هر اندازه معرفت بیشتر شود، بهره و پاداش انسان بیشتر می شود. از این رو، در روایات فراوان، در مورد زیارت و لزوم معرفت و عارف به حق امام، تاکید شده است.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی اظهار داشت: هر گاه حلقه های علمی صورت می گرفت، پیامبر اکرم (ص) آن را بر جمع عابدان مقدم می داشت و درروایات گوناگونی، عالم برتر از عابد محسوب شده است.


وی ادامه داد: زمانی خداوند به ملائک فرمود که در مقابل آدم سجده کنید که آدم، عالم به علم الهی گردید.


وی از روحانیون خواست، در بین زائران، مسائل شرعی و اخلاقی و تربیتی و اعتقادی را با بیان شیوا و رسا، مطرح کند و این فرصت را بهترین زمان، برای آموزش زائرین در نظر بگیرند.


گفتنی است قبل از سخنرانی ایشان، حجت الاسلام و المسلمین بهجتی، مسئول بعثه کربلا در سخنانی، بر ضرورت حسن معاشرت با زائران، تاکید کرد.


پایان بخش این مراسم، پرسش روحانیون و مداحان و پاسخ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران