بازدید رییس سازمان حج و زیارت از واحدهای خدمات رسان به حجاج بازدید رییس سازمان حج و زیارت از واحدهای خدمات رسان به حجاج بازدید رییس سازمان حج و زیارت از واحدهای خدمات رسان به حجاج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید رییس سازمان حج و زیارت از واحدهای خدمات رسان به حجاج بازدید رییس سازمان حج و زیارت از واحدهای خدمات رسان به حجاج بازدید رییس سازمان حج و زیارت از واحدهای خدمات رسان به حجاج بازدید رییس سازمان حج و زیارت از واحدهای خدمات رسان به حجاج بازدید رییس سازمان حج و زیارت از واحدهای خدمات رسان به حجاج

بازدید رییس سازمان حج و زیارت از واحدهای خدمات رسان به حجاج

کار زیاد است و خیلی ها هنوز نمی دانند حدود 86 هزار زائر بیت الله الحرام در یک دوره حدودا 2 ماهه چگونه به عربستان انتقال می یابند و حاجی می شوند و در نهایت به وطن باز می گردند؛ موضوعی که در بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از واحدهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا، خیلی ها نمی دانند ، کار حمل و نقل زائران در مکه و مدینه ، اسکان و تغذیه و نیز بهداشت و درمان آنان چگونه مدیریت می شود ، چه سختی هایی دارد و چه تعداد آدم به صورت موظف و چه تعداد داوطلب در این روند همکاری دارند.
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت که روز چهارشنبه به همراه حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی وارد مدینه منوره شد، به محض ورود، به دنبال بخش های مختلف خدماتی سازمان حج و زیارت و مسئولان و دست اندرکارانی رفت که همین مسئولیت ها را بر عهده دارند.
مسئولان واحدهای مختلف در جریان بازدید فوری و سرزده رئیس سازمان حج ، به محمدی گزارش های کاملی از روند خدمات رسانی هفته اول استقرار زایران ایرانی در مدینه منوره ارائه کردند.
از روز 27 تیرماه گذشته اولین کاروان زائران طی مراسمی در تهران راهی کشور عربستان شد و قرار است تا پیش از آغاز مناسک حج ابراهیمی، در هتل های از پیش تدارک شده، در مدینه منوره و مکه مکرمه اسکان یابند.
در جریان بازدید رئیس سازمان حج و زیارت ، مسئولان واحدهای حمل و نقل، پزشکی، رایانه، فرودگاه ، تغذیه، تدارکات ، بازرسی و آموزش، ضمن ارائه گزارش هایی از عملکرد جاری واحدهای خود، مشکلات و کمبودها را نیز مطرح کردند.
یکی از پر دغدغه ترین امور مربوط به حجاج، مربوط به واحد تغذیه است که در آن بحث سرعت ، کیفیت و سلامت در فرایند کار بسیار حساسیت برانگیز است، بطوری که یک تیم کامل در مدینه منوره ، از تهیه مواد ، تا پخت و سپس توزیع میان هتل ها را بر عهده دارد، در حالی که نه تنها کیفیت مواد که محیط کار نیز می بایست بطور کامل توسط ناظران بهداشتی مورد تایید قرار گیرد.
تاکید محمدی در دیدار با مسئولان واحدهای مختلف، بر تسهیل امور زائران، امنیت بهداشتی و رفاه آنان متمرکز بود و وعده کرد که از کلیه مراکز و داویر واحدهای اجرایی، ازجمله آشپزخانه های مرکزی، هتل ها و مراکز درمانی سازمان در مدینه، در اولین فرصت ، به همراه حجت الاسلام قاضی عسکر بازدید کند.
خدمات رسانی به 86 هزار زائر بیت الله الحرام در طول مناسک حج ابراهیمی تا دهه سوم شهریور ماه که آخرین کاروان های حجاج به کشور باز خواهند گشت، ادامه خواهد داشت.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران