محفل انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد محفل انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد محفل انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محفل انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد محفل انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد محفل انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد محفل انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد محفل انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد

محفل انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد

با حضور پرشور زائران ایرانی یکی دیگر از سلسله محافل انس و معرفت در محل هتل میراج السلام مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این محفل نورانی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس گروه تواشیح میعاد از قم به اجرای همخوانی‌های دینی در رثای حضرت بقیه الله الاعظم (عج) پرداخت.


درادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی سخنران بعثه مقام معظم رهبری به اهمیت سفر حج اشاره  و تحول روحی و اخلاقی در انسان را از آثار این سفر معنوی ذکر کرد.


وی حضور در جوار رسول الله را توفیق و فرصت بی نظیری دانست که زائران باید بدرستی از آن استفاده کنند.


وی افزود: اگر در این سفرهدف این باشد که عنوان حاجی به ما اضافه شود و تغییری در رفتارمان بوجود نیاید بهره برداری مناسب از آن  نکرده ایم.


این کارشناس مذهبی مهمترین و محوری ترین اصل دراین سفر معنوی را دستیابی به «معرفت» ذکر و به زائران توصیه کرد به باطن حج توجه و سیره و روش زندگی پیامبر اکرم و ائمه اطهار را در زندگی الگو قرار دهند.


پایان بخش این مراسم مدیحه سرایی ونوحه خوانی حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت بود و زائران سرزمین وحی با اشک ها و زمزمه های خالصانه درمظلومیت صدیقه طاهره (س) و ائمه بقیع (ع) گریستند.  


گفتنی است نظیر این مراسم صبح امروز با حضور زائرانی از استان های تهران و خراسان رضوی در هتل راما المدینه برگزار شد و در آن حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی سخنرانی و مداح اهل بیت حمید رمضانپور به مدیحه سرایی پرداخت.




نظرات کاربران