ویژه برنامه بدرقه حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره) ویژه برنامه بدرقه حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره) ویژه برنامه بدرقه حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ویژه برنامه بدرقه حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره) ویژه برنامه بدرقه حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره) ویژه برنامه بدرقه حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره) ویژه برنامه بدرقه حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره) ویژه برنامه بدرقه حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره)

ویژه برنامه بدرقه حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره)

ویژه برنامه فرهنگی معرفتی بدرقه حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره) هر روز از سوی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم ویژه بدرقه زائران بیت الله الحرام هر روز ساعتی پیش از پروازهای ایران به سمت عربستان در محل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌ شود.
در این مراسم که از سوی مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌ شود، برنامه های ویژه ای برای حجاج در نظر گرفته شده که از این میان می‌ توان به پخش فیلم هایی در مورد معرفی مکه و مدینه اشاره کرد.
در بخش دیگری از این مراسم یکی از روایان بعثه مقام معظم رهبری به روایتگری تصویری با فیلم های سه بعدی در مورد مکه مکرمه، مسجدالحرام و خانه کعبه و خصوصیات ویژه آن می‌ پردازد و اعمال و مناسک مهم حج را یادآور می‌ شود.
در قسمت دیگری از این مراسم عینک واقعیت مجازی نیز در اختیار حجاج قرار می‌ گیرد که برادران قسمت داخلی خانه کعبه و خواهران درب خانه حضرت زهرا(س) در مدینه منوره را به صورت سه بعدی مشاهده می‌ کنند.
اماکن مختلف مکه و مدینه از جمله عرفات، مشعرالحرام، منا، جبل النور،  قبرستان بقیع، مسجدالنبی، قبرستان ابوطالب، شعب ابوطالب نیز در این مراسم به حجاج معرفی می‌ شود.
وظایف و مسائل مهم ویژه یاوران حجاج در اعمال و مناسک مختلف حج که از سال های قبل از سوی بعثه مقام معظم رهبری در ایام حج تمتع جای خود را باز کرده نیز در این مراسم یادآوری می‌ شود.
گفتنی است، در یکی از این مراسم ها که نیمه شب گذشته در فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، حجج اسلام والمسلمین علی سرچاهی و سید محمدجعفر هاشمی از راویان بعثه مقام معظم رهبری به اجرای برنامه فرهنگی برای جمعی از زائران بیت الله الحرام پرداختند. 
حجت الاسلام والمسلمین سرچاهی در بخشی از سخنان خود در این مراسم به معرفی مکه مکرمه پرداخت و عنوان داشت: شهر مکه شهری است که بهترین ها را دارد، بهترین مکان، بهترین آب، بهترین مولود، بهترین نزول و بهترین سجده گاه مطابق روایات ما در خود دارد.
وی افزود: ما در واجب بزرگ حج پنج میقات داریم به این معنا است که انسان باید از کیلومترها قبل خود برای حج آماده کند، یکی از آنها محرم شدن است تا به حرم برسید، حرم کجاست؟ حرم جایی است که وقتی آدم و حوا حبوط کردند شعاع نوری شان یک حرمی تشکیل داد که همان حرم شد که در آن همه موجودات در امان هستند و قوانین خاصی دارد که خداوند برای انسان ها وضع کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین سرچاهی ابراز داشت: حرم همان جایی است که انسان ناپاک نمی تواند وارد شود و در برخی روایات ما وارد شده که یک رکعت نماز در مسجدالحرام معادل چندین هزار رکعت در جای دیگر است، وقتی نگاه می‌ کنید ثواب می‌ برید و آیات روی آن منقش است و بهترین جای آن حجرالاسود است.
وی همچنین به برکات خانه خدا و پیام هایی که از اعمال این عبادت صادر شده است پرداخت و بر توجه به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در حج از جمله نماز جماعت، تلاوت قرآن، توجه به اعمال روز عرفه و پرهیز از بازارگردی تأکید کرد.
در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نیز به بیان نکاتی در مورد درب خانه حضرت زهرا(س) و داخل خانه کعبه پرداخت و در ادامه زائران با نصب عینک واقعیت مجازی این دو محل را به صورت سه بعدی مشاهده کردند.
 


| شناسه مطلب: 89467




روایتگری فرودگاه



نظرات کاربران