استقبال حجاج از عینک واقعیت مجازی در فرودگاه امام خمینی(ره) استقبال حجاج از عینک واقعیت مجازی در فرودگاه امام خمینی(ره) استقبال حجاج از عینک واقعیت مجازی در فرودگاه امام خمینی(ره) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال حجاج از عینک واقعیت مجازی در فرودگاه امام خمینی(ره) استقبال حجاج از عینک واقعیت مجازی در فرودگاه امام خمینی(ره) استقبال حجاج از عینک واقعیت مجازی در فرودگاه امام خمینی(ره) استقبال حجاج از عینک واقعیت مجازی در فرودگاه امام خمینی(ره) استقبال حجاج از عینک واقعیت مجازی در فرودگاه امام خمینی(ره)

استقبال حجاج از عینک واقعیت مجازی در فرودگاه امام خمینی(ره)

زیارت داخل خانه خدا برای هیچ زائری و درب و اطراف خانه حضرت فاطمه زهرا(س) برای خواهران در سفر حج نصیب کسی نمی‌ شود از این رو زائران با نصب عینک واقعیت مجازی خود را در آن دو مکان تصور می‌ کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم ویژه بدرقه زائران بیت الله الحرام هر روز ساعتی پیش از پروازهای ایران به سمت عربستان در محل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌ شود.
در این مراسم معنوی که با استقبال خوب زائران ایرانی همراه است برنامه های متنوعی برای حجاج در نظر گرفته شده که یکی از آنها نصب عینک واقعیت مجازی و مشاهده سه بعدی برخی اماکن در مکه و مدینه است که اتفاقا با استقبال خوب زائران مواجه می‌ شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجعفر هاشمی یکی از راویان بعثه مقام معظم رهبری نیمه شب گذشته در فرودگاه امام خمینی(ره) در توضیح شیوه کار با این عینک اظهار داشت: ما برای زائران دو تصویر را به صورت سه بعدی نمایش می‌ دهیم، یکی در مکه و دیگری در مدینه که دیدن آنها از نزدیک در این سفر نصیب زائران نمی شود.
وی اضافه کرد: یکی از این دو تصویر داخل خانه خدا است که به هیچ زائری و در هیچ شرایطی مگر به برخی افراد ویژه اجازه ورود نمی دهند، از این رو زائران با نصب این عینک می‌ توانند خود را داخل خانه خدا تصور کرده و فضای داخلی آن را به صورت سه بعدی و واقعی تماشا کنند.
وی ادامه داد: تصویر سه بعدی دیگر مربوط به درب خانه حضرت فاطمه زهرا(س) و اطراف در مسجدالنبی(ص) است که زائران خواهر ما در این سفر اجازه ورود به این سمت را ندارند چراکه این درب در قسمت آقایان واقع شده است.
گفتنی است، سالانه خانه را یکبار می شویند، هرکسی نمی تواند داخل آن را ببیند و برای خیلی ها این سوال پیش می آید که داخل خانه خدا چگونه است و چه چیزهایی وجود دارد؟ در زیر به صورت مختصر اشیایی را که در خانه خدا وجود دارد، نام می بریم.
داخل خانه خداوند بوی خوش مشک و عود می آید. خانه خدا را با عنبر تمیز می کنند و در طول سال برای خوشبویی این مکان از عنبر استفاده می شود، وسط زمین خانه خدا با سنگ مرمر سفید پوشیده شده است و اطرافش را سنگهای مرمر سیاه احاطه می کند. این سنگ سیاه و سنگ مرمر رزا تا ارتفاع ۴ متری دیوار وجود دارد، اما به آن نچسپیده اند. بین این سنگ مرمر سیاه تا سقف ۵ متر است و سقف راپارچه سبز پوشانده که روی آن آیات قرآن حک شده است.
همچنین دو تکه سنگ مرمر تیره رنگ در خانه خدا نمایان است؛ یکی مکان سجده پیامبر و دیگری جایی است که پیامبر شکم مبارک و گونه سمت راستش را به دیوار چسباند و در حالی که دستهایش بالا بود، گریه می کرد، سه ستون از جنس چوب حکاکی شده برای حمایت ازسقف ۹ متری، در وسط کعبه به شکل ماهرانه ای بنا شده و با زیورآلات طلایی آراسته شده است.
تعدادی از چراغ های آویزان ساخته شده از مس، نقره و شیشه های حک شده به آیات قرآنی نیز وجود دارد که قدمت آن به دوران عثمانی بازمی گردد؛ پله هایی از آلومینیوم و کریستال ساخته شده که به سقف کعبه میرسد.
مجموعه ای از تکه های سنگ مرمر جمع آوری شده از هر دوره ای که حرم خانه خدا را گسترش داده اند در آنجا وجود دارد، در بعضی مواقع، دستگاه بالابر اتوماتیک برای کارگران نظافت داخل کعبه و یک پمپ فشار برای بالا بردن آب و مواد شوینده نیز گذاشته می شود.
 


| شناسه مطلب: 89468




روایتگری فرودگاه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران