ارائه خدمات مناسب پزشکی و درمانی به زائرین بیت الله الحرام ارائه خدمات مناسب پزشکی و درمانی به زائرین بیت الله الحرام ارائه خدمات مناسب پزشکی و درمانی به زائرین بیت الله الحرام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارائه خدمات مناسب پزشکی و درمانی به زائرین بیت الله الحرام ارائه خدمات مناسب پزشکی و درمانی به زائرین بیت الله الحرام ارائه خدمات مناسب پزشکی و درمانی به زائرین بیت الله الحرام ارائه خدمات مناسب پزشکی و درمانی به زائرین بیت الله الحرام ارائه خدمات مناسب پزشکی و درمانی به زائرین بیت الله الحرام

ارائه خدمات مناسب پزشکی و درمانی به زائرین بیت الله الحرام

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه با بهره گیری از تجربیات سال های گذشته بحمدالله در حوزه پزشکی و درمانی خدمات خوبی به حجاج در مراکز درمانی ایرانی در مدینه و مکه ارائه می شود، اظهار داشت: علیرغم حذف بیمارستان در مدینه، امروزه در چهار منطقه خدمات پزشکی به زائران داده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در بازدید از درمانگاههای مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره با خبرنگاران سخن می گفت ضمن تقدیر از تلاش مجموعه کادر پزشکی حج ، تاکید کرد: کادر پزشکی حج  کادرمجربی است و سال ها تجربه دارند و  حضور این مجموعه مایه آرامش خاطر زائرین ایرانی است .
وی افزود: زائرین کشورمان معمولا سن شان بالاست و با تلاش مجموعه پزشکی رسیدگی خوبی به آنها دراین مراکز انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه از درمانگاهها و بیمارستان های سعودی نیز برای درمان بیماران استفاده می شود، اضافه کرد: خیلی از ایرانی ها عربی نمی دانند لذا به گونه ای تدبیر شده است که چند نفر پزشک عرب زبان در داخل این مراکزباشند تا اگر نیاز بود بیمار با همراهی آنها به بیمارستان اعزام شود و پس از درمان به سلامتی به کاروان خود بازگردند.
سرپرست حجاج ایرانی  با بیان اینکه با توجه به کارشناسی انجام شده و اقامت شش روزه زائر در مدینه  به بیمارستان ایرانی در این شهر نیاز نیست، گفت: مرکز پزشکی حج امسال بیمارستان درمدینه ایجاد نکرد اما درچند نقطه درمانگاه دایر نمود و همین موجب شده است که علاوه بر ارائه سرویس مناسب به حجاج ، صرفه جویی هم  انجام شود البته در مکه  بیمارستان ایرانی دایر است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه کادرپزشکی با انگیزه الهی واخلاص به این سفر می آیند، گفت: در این مجموعه توجه  به امور معنوی ذخیره ای ارزشمند برای ما است و رفع مشکلات درمانی زائران ثواب بسیاری دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش این مجموعه ضمن کاستن از بیماری ها ، در روزهای آینده خدمات بهتری به حجاج ارائه شود.
دکترسید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت نیز که در این بازدید سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می کرد در پاسخ به سوالی روند درمانی و خدمات رسانی پزشکی به زائرین را درمدینه منوره ومکه مکرمه خوب توصیف کرد و گفت: اکثرمراجعین بدلیل گرفتگی عضله و مشکلات مفاصل به مراکز درمانی می آیند و شماری هم برای کنترل فشار خون و قند مراجعه می کنند.
وی تاکید کرد: زائرین ایرانی در سلامت کامل هستند وبیماری مشکل و نگران کننده ای وجود ندارد و برای درمانگاههای مکه و مدینه هم به اندازه کافی دارو تامین شده است.
وی افزود: به زائرین توصیه کردیم چنانچه در ایران از داروی خاصی استفاده می کنند این دارو را با نسخه پزشک همراه خود  داشته باشند، همچنین زائرینی  که طی روزهای آینده مشرف می شوند مسایل بهداشت فردی را رعایت کنند ودرطول سفراز کلاه و ماسک استفاده نموده و مایعات به میزان کافی بنوشند تا بدلیل گرمای زیاد هوا، دچار گرما زدگی نشوند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مورد امکانات پزشکی فراهم شده درعرفات و منا گفت: امسال با توجه به تفاهمی که با وزارت صحه و وزارت حج عربستان شده است در مکاتب نه گانه درمنا و همچنین درعرفات به صورت رسمی از امکانات سعودی با حضور نیروهای ایرانی در درمانگاههای کشور میزبان استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه همه امکانات درمانی خود را نیز در منا و عرفات در کنار زائرین خواهیم داشت.
وی به راه اندازی تونل سرد همچون سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه پزشکان ایرانی به صورت شبانه روزی  در طول ایام تشریق در خدمت  زائرین خواهند بود، تصریح کرد: حضور کادر پزشکی در طول سفر در کنار حجاج باعث آرامش خاطر و رفع نگرانی شان خواهد بود .
وی تاکید کرد: تاکنون موردی از بیماری واگیردارمشاهده نشده است و کارشناسان وزارت بهداشت هم در طول این سفربرروند درمانی و بیماری های واگیر از نزدیک نظارت دارند و از این جهت خاطر همه هموطنان آسوده باشد.
وی تصریح کرد: سال گذشته هم بیماری واگیردار خطرناک وجود نداشت و عمده بیماری ها سرما خوردگی معمول و بیماری های تنفسی بود .    


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران