حضور  چشمگیر حجاج ایرانی در مسجدالحرام حضور  چشمگیر حجاج ایرانی در مسجدالحرام حضور  چشمگیر حجاج ایرانی در مسجدالحرام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور  چشمگیر حجاج ایرانی در مسجدالحرام حضور  چشمگیر حجاج ایرانی در مسجدالحرام حضور  چشمگیر حجاج ایرانی در مسجدالحرام حضور  چشمگیر حجاج ایرانی در مسجدالحرام حضور  چشمگیر حجاج ایرانی در مسجدالحرام

حضور چشمگیر حجاج ایرانی در مسجدالحرام

با ورود تدریجی کاروان‌های زائران کشورمان از مدینه منوره به مکه مکرمه، حضور حجاج کشورمان در مسجدالحرام پررنگ‌تر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، این روزها حجاج هندی و حجاج کشورهای شرق آسیا ازجمله اندونزی و بنگلادش، بیشترین حجاجی بوده که در مسجدالحرام و در صفا و مروه مشغول انجام مناسک حج هستند البته حضور حجاج کشورهایی مثل افغانستان، ترکیه، چین و کشورهای آفریقایی نیز در مسجدالحرام مشهود است.


حجاج کشورمان نیزحضور چشمگیری در مسجدالحرام دارند. از روز اول مرداد به تدریج کاروان‌های زائران ایرانی از مدینه عازم مکه شده اند. هرچند هنوز پروازهای مستقیم حجاج به مکه آغاز نشده است اما در مسجدالحرام و اطراف کعبه، حضورزائران ایرانی که مشغول خواندن نماز، قرآن و عبادت ذات پاک باری‌تعالی هستند به چشم می‌خورد.


زائران کشورمان معمولا ساعات منتهی به اذان صبح را برای حضور در مسجدالحرام انتخاب می‌کنند. به دلیل گرمای هوای مکه، از حدود ساعت 18 تا 23 جمعیت بیشتری  در مسجدالحرام حضور می‌یابند و طواف کعبه نیز با تعداد بیشتری از حجاج انجام می‌شود اما از حدود ساعت 23 تا 3 بامداد از تعداد حجاج کمتر شده و فرصت مناسب‌تری برای طواف خانه خدا و خواندن نماز و عبادت فراهم می‌شود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران