بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره- گزارش تصویری بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره- گزارش تصویری بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره- گزارش تصویری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره- گزارش تصویری بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره- گزارش تصویری بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره- گزارش تصویری بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره- گزارش تصویری بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره- گزارش تصویری

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره- گزارش تصویری

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه های زین و دخیل در مدینه منوره بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی  به همراه جمعی از مسئولین بعثه مقام معظم رهبری و ستاد عملیات مدینه منوره ، پیش از ظهر امروز از روند تهیه و پخت غذا برای زایران کشورمان درآشپزخانه های مرکزی مدینه بازدید کرد.
دراین بازدید آقایان علیرضا رضایی و مهدی امیری مسئولین آشپزخانه های زین و دخیل از نحوه فعالیت این آشپزخانه ها برای تهیه غذای ضیوف الرحمان به سرپرست حجاج ایرانی گزارش دادند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مراحل پخت غذا در این دو آشپزخانه و سالن های نگهداری مواد پروتئینی، آماده طبخ ، سبزیجات ، انبار و تدارکات بازدید کرد و با توضیحات مسئولان و کارکنان هر بخش در جریان فعالیت ها قرار گرفت.
وی تاکید کرد: با تلاش های انجام شده تجهیزات و امکانات  بهتری در این مراکز فراهم شده که درتهیه و ارائه غذای بهداشتی و سالم به زائران بسیار موثر است.
آقای رضایی مسئول آشپزخانه زین با تاکید براینکه در خصوص پخت و توزیع غذا هیچگونه مشکلی وجود ندارد به تغییرات صورت گرفته در این آشپزخانه نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: نیروهای این مرکزبا دستگاهها و تجهیزات روز برای پخت آشنایی دارند و غذا زائران با کیفیت مطلوب طبخ و توزیع می شود.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در بدو ورود به آشپزخانه الدخیل با قطعه شعری که یکی از آشپزها در مدح امام علی (ع) خواند و ذکر صلوات مورد استقبال قرار گرفت و خطاب به حاضران گفت: شما خدمت بزرگی درجهت آرامش و حفظ سلامت حجاج انجام می دهید وانشاءالله در اجر زیارت آنها شریک خواهید بود.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در کنار دیگ های بزرگ سالن پخت نظر سرآشپز‌ را درباره کیفیت ونحوه پخت برنج جویا شد که وی گفت: با کارشناسی صورت گرفته بهترین نوع برنج موجود در بازار تهیه شده است و روزانه بیش از 1200 کیلوگرم برنج در این آشپزخانه طبخ می شود.
آقای امیری مسئول آشپزخانه دخیل هم با اشاره به اینکه برای آماده کردن غذای زائران از 28 نیروی ایرانی در این مرکز استفاده می شود، افزود: با توجه به طبخ 15 نوع غذا و تنوعی که وجود دارد در هر دوره، غذای تکراری پخت و توزیع نمی شود.
وی میانگین پخت غذا در هر وعده  در مدینه قبل را 6500 پرس و در مدینه بعد را 8000 پرس ذکر کرد وگفت: همه عوامل تلاش می کنند که غذایی با کیفیت و لذیذ برای زائران آماده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نیز بر لزوم انتقال تجربیات به نیروهای جدیدی که در آشپزخانه های صنعتی فعالیت می کنند، تاکید کرد وگفت: سیاست های جدید در این حوزه باید تبیین و درآشپزخانه ها اجرایی شود.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین از تلاش همه عوامل برای آماده کردن غذای ضیوف الرحمان  تقدیر کرد واستفاده از کارشناسان با تجربه را درخرید مواد غذایی با هدف افزایش کیفیت و طبخ غذایی سالم و متناسب با ذائقه زائران ایرانی ضروری خواند.


 




نظرات کاربران