برپایی سی موکب در اربعین 97 توسط سمنانی‌ها

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان گفت: ۳۰ موکب اربعین حسینی از سوی استان سمنان در عراق برپا می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عباسعلی طالب بیدختی در همایش مدیران موکب‌های اربعین حسینی اظهار داشت: پذیرایی زائران اربعین حسینی یکی از مهم‌ترین رویکردهای ستاد بزرگداشت اربعین در استان سمنان است.


وی راه‌اندازی موکب‌های اربعین را از شاخص‌ترین برنامه‌های این ستاد برشمرد و گفت: امسال برای افزایش تعداد موکب‌های اربعین برنامه‌ریزی‌شده است.


جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان خاطرنشان کرد: امسال 30 موکب اربعین از سوی استان سمنان در عراق برپا می‌شود.


وی با اشاره به اینکه احتمال افزایش تعداد موکب‌ها با توجه به ظرفیت بخش‌های مختلف استان سمنان در شهرستان‌ها نیز وجود دارد افزود: امسال برای اولین بار موکب‌های اختصاصی بانوان، رسانه، پزشکی، امانات و موکب پاکبان های استان سمنان نیز راه‌اندازی می‌شود.


طالب بیدختی با بیان اینکه موکب‌های این استان در نجف اشرف و کربلا مستقر می‌شود اضافه کرد: سال گذشته سمنان از 25 هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی کرد که این ظرفیت برای اربعین امسال نیز قابل‌افزایش است.


وی ابراز داشت: در حال حاضر سهمیه در نظر گرفته‌شده برای استان سمنان در راستای پذیرایی از زائران اربعین حسینی تفاوت چشمگیری با سال گذشته نداشته است.


جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان بیان کرد: تشویق عموم مردم برای شرکت رد این مراسم معنوی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.




نظرات کاربران