اعزام120نیروی فنی متبرع از خراسان رضوی به عتبات اعزام120نیروی فنی متبرع از خراسان رضوی به عتبات اعزام120نیروی فنی متبرع از خراسان رضوی به عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام120نیروی فنی متبرع از خراسان رضوی به عتبات اعزام120نیروی فنی متبرع از خراسان رضوی به عتبات اعزام120نیروی فنی متبرع از خراسان رضوی به عتبات اعزام120نیروی فنی متبرع از خراسان رضوی به عتبات اعزام120نیروی فنی متبرع از خراسان رضوی به عتبات

اعزام120نیروی فنی متبرع از خراسان رضوی به عتبات

۱۲۰ نفر نیروی متخصص و متبرع (افتخاری) از خراسان رضوی به‌منظور فعالیت در پروژه های ستاد بازسازی عتبات به عراق اعزام شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ستاد بازسازی عتبات عالیات، اکبر پارسا سرپرست ستاد بازسازی عتبات استان خراسان رضوی با بیان این مطلب یادآور شد: این  نیروهای متخصص اعزام شده در ۴ شهر نجف اشرف-کربلای معلی-کاظمین-سامرا برای بازسازی و مرمت حرمهای متبرک اهلبیت علیهم السلام مشغول به خدمت شده اند.


وی افزود: همچنین علاوه بر تجهیزات قبلی یک دستگاه نانوایی صنعتی همراه با نیروهای ورزیده به سامرا ارسال شده و با استقراربصورت ثابت به مردم و زائرین امامین عسکریین علیهم السلام ارائه خدمت رسانی خواهد کرد.


پارسا در خصوص پروژه های اعتاب مقدسه نیز گفت: صحن حضرت زهرا(س) در حرم امیرالمومنین علیه السلام مراحل پایانی خود را طی می کند و به حول و قوه الهی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.


وی افزود: در صحن حضرت زینب(س) در کربلا نیز  عملیات گود برداری درحال اجراست و دورتادور پروژه-برای ممانعت از نفودآ ب های زیرزمینی -  تا ۴۰ متر دیوار بتونی کارشده تا بازسازی این صحن مقدس بدون تخریب بنا انجام شود.


پارسا خاطرنشان کرد: عملیات لاغر سازی ۳ ستون کنار ضریح مطهر حسینی نیز انجام شده وهم اکنون تراشیدن  ستون چهارم درحال انجام است همچنین ساخت گنبد نیز به مراحل پایانی رسیده که پس از پایان کار به عراق ارسال و در انجا پس از سرهم شدن بر روی گنبد فعلی نصب می گردد و بیش از ۷ ونیم متر بر ارتفاع گنبد حاضر اضافه می شود.


پارسا با اشاره به استقبال خراسانیها از برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی گفت: این ستاد از اول اردیبهشت ماه جلسات برنامه ریزی و هماهنگی اربعین ۹۷ را شروع کرده است و برای ساماندهی این حرکت بزرگ برنامه  ریزی ها در حال انجام است.


به گفته ستاد بازسازی عتبات استان خراسان رضوی، اربعین امسال در ۴ شهر اصلی کار ارائه خدمات به زائرین انجام می شود که تا کنون بیش از ۲۳ موکب از استان درخواست خود را برای دریافت گواهی موکب‌داری ارائه کرده اند و در حال تکمیل پرونده و گرفتن مجوز موکبداری هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران