حجت الاسلام فقیهی: اتحاد مسلمانان موجب وحشت دشمنان است

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی حج ابراهیمی را حج تولایی و تبرایی دانست و گفت : حج موجب قیام است، حج مقابل سکوت و سکون است. انسان قائم در مقابل ظلم می ایستد البته همه اینها در شرایطی اتفاق می افتد که حج ابراهیمی باشد، تولا به اولیای خدا و برائت از مشرکین.

حجت الاسلام و المسلمین علی فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری حج، ضمن اشاره به فعالیت های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت زاهدان حول موضوع وحدت گفت: "برادران اهل تشیع و برادران اهل تسنن استان، نسبت سببی و نسبی دارند، قبایل اهل سنت خالی از تشیع نیستند و ازدواج بین مذاهب اسلامی امری کاملا عرفی و طبیعی است."


وی در خصوص تلاش های کور دشمنان در برهم زدن وحدت شیعه و سنی گفت: "دشمن با تمام توان به میدان آمده و تلاش می کند روزنه ای برای نفوذ پیدا کند تا از آن روزنه فتنه ای بین شیعه و سنی ایجاد کند که با بیداری مسلمانان این اتفاق نخواهد افتاد."


فقیهی اختلاف نظرهای اعتقادی و مذهبی را بسیار کم رنگ ارزیابی کرد.


وی با توجه به نزدیک بودن موسم حج به اهمیت این مراسم عظیم در ایجاد وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و حج را موجب کرامت مسلمین و وحشت دشمنان دانست.


وی خاطر نشان کرد: "حج موجب قیام است، حج مقابل سکوت و سکون است. انسان قائم در مقابل ظلم می ایستد البته همه اینها در شرایطی اتفاق می افتد که حج ابراهیمی باشد حج ابراهیمی حج تولایی و تبرایی است تولا به اولیای خدا و برائت از مشرکین."


وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در موضوع وحدت گفت: "اگر آنچه امام و رهبری فرمودند واقعا اجرا می شد امروز غده سرطانی اسراییل وجود نداشت و خون مسلمین در عراق و سوریه و فلسطین به زمین نمی ریخت."


وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر جایگاه نهاد نمایندگی در بین برادران اهل سنت گفت: "نهاد طبق فرمایش حضرت آقا وجهه رحمت نظام است. وظیفه نهاد محبت کردن و رفع حوائج اهل سنت است. آنها نیز ارادت ویژه نسبت به نهاد دارند."


حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در پایان با اشاره به سخن حکیمانه امام خمینی(ره) گفت: "امام فرمودند اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسراییل را آب می برد. این موضوع نیازمند وحدت مسلمین است که امروز بیش از هر زمان دیگر امت اسلام به این وحدت نیازمند است."




نظرات کاربران