یادداشت؛ حج بزرگترین شورای سیاست گذاری جهان اسلام یادداشت؛ حج بزرگترین شورای سیاست گذاری جهان اسلام یادداشت؛ حج بزرگترین شورای سیاست گذاری جهان اسلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یادداشت؛ حج بزرگترین شورای سیاست گذاری جهان اسلام یادداشت؛ حج بزرگترین شورای سیاست گذاری جهان اسلام یادداشت؛ حج بزرگترین شورای سیاست گذاری جهان اسلام یادداشت؛ حج بزرگترین شورای سیاست گذاری جهان اسلام یادداشت؛ حج بزرگترین شورای سیاست گذاری جهان اسلام

یادداشت؛ حج بزرگترین شورای سیاست گذاری جهان اسلام

شرط لازم برای ورود به وادی توحید دشمنی با دشمنان خداست همانطور که ابراهیم(ع) و یارانش خط خود را از مشرکین جدا کرده و به آنها اعلان جنگ و دشمنی کردند.

به گزارش پایگاه خبری حج، مراسم عظیم حج بزرگترین تریبون سیاسی جهان اسلام است که به آسانی به دست ما نرسیده است.


در یادداشت پیش رو به بررسی اجمالی حج از منظر سیاست اسلامی خواهیم پرداخت.


حج حاصل زحمات پیغمبران زیادی است که از ابتدای خلقت انسان تا پیغمبر آخرالزمان برای جهان شمول شدن آیین یکتاپرستی مشقت های فراوان تحمل کرده اند.


کعبه که همواره نماد یکتاپرستی بوده است از ابتدا برای عبادت و تقرب به خداوند متعال بنا شده است. خداوند در این باره در قرآن می فرماید: " إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِینَ* فیه آیت بینت مقام ابرهیم و من دخله کان آمنا و لله على الناس حج البیت من استطاع الیه سبیلا و من کفر فان اللّه غنى عن العالمین"


از همان ابتدا مانیفست سیاسی یکتاپرستان بر برائت از مشرکین استوار بوده است. شرط لازم برای ورود به وادی توحید دشمنی با دشمنان خداست همانطور که ابراهیم(ع) و یارانش خط خود را از مشرکین جدا کرده و به آنها اعلان جنگ و دشمنی کردند. " قَد کانَتْ لَکُمْ اُسوةٌ حسنةٌ فی اِبراهیم و الّذین معه اذ قالوا لقَومِهم اِنّا بُرَءَآؤُا منکم و ممّا تعبدون من دون الله کفرنا بکم و بدا بیننا و بینکم العداوة و البغضاء أبداً حتی تؤمنوا بالله وَحْدَهُ"


بر این اساس حج واقعی حج ابراهیمی است و حجی که در آن مسلمانان جلوی دشمنان اسلام صف نکشند چیزی جز مجموعه ای از مناسک بدون هویت و ماهیت نیست.


کلمه لا اله الا الله به عنوان پرچم اسلام بر دو معنا استوار است اول تبری از دشمنان خدا دوم پذیرش وجود خداوند یکتا و تولا به او و هر چه از اوست. این دو اصل بنای اسلام هستند و مشخصا راه اسلام بدون هرکدام از اینها به اسلام ناب محمدی ختم نخواهد شد.


حلقه مفقوده امروز جهان اسلام شناخت دشمنان خدا و دشمنی با آنهاست. بیراه نگفته ایم اگر بگوییم خون های به ناحق ریخته شده مظلومان و مستضعفان حاصل همین اسلام بدون تبری است. آنچه امروز در جهان اتفاق میفتد ناظر بر اعمال دولت ها و قدرتهای مسلمانی است که آیین و مرام دشمنی با دشمنان خدا را تعطیل کردند.


حج باید جایگاه و تریبونی برای حل مشکلات جهان اسلام و بلندگوی مستضعفان عالم باشد. حج یک همایش عظیم است اما نه فقط برای انجام اعمال عبادی بلکه برای تشکیل صفوف متسحکم مانند بنیان مرصوص در مقابل مشرکین و مستکبران زمان و عامل قدرت نمایی در مقابل آنهاست.


خداوند متعال به واسطه فریضه حج نعمت بزرگ اتحاد مسلمانان را به ما اعطا فرموده است تا بتوان هرسال در این گردهمایی بزرگ به تبیین مواضع سیاسی مسلمانان پرداخت.


حج علاوه بر جنبه های فردی و عبادی یک نعمت سیاسی است. حج بیش از هر اتفاق دیگر نمایانگر جمله شهید مدرس مبنی بر عینیت سیاست و دیانت است. سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست تا دیانت اسلام پابرجاست امت اسلام اجازه نخواهد داد سیاست استکباری و حاکمیت کفار بر آنها مسلط شود.


انقلاب اسلامی احیاگر حج ابراهیمی و برائت از دشمنان اسلام است. ادامه راه انقلاب اسلامی انقلاب هایی است که امروز در تمام جهان علیه ظلم و استکبار به منصه ظهور رسیده است.


شناخت دشمنان اسلام اولین قدم برای برائت از آنهاست و قدم گداشتن در این راه نیازمند بصیرت و هوشیاری است. بنیانگذار جمهوری اسلامی در این مورد می فرماید: "حاجی همچنین باید بداند که ابوجهل و ابولهب و ابوسفیان در کمین نشسته اند و با خود می گویند: مگر هنوز لات و هبل در کعبه اند؟ آری، خطرناک تر از آن بت ها، اما در چهره و فریبی نو."ُ


امروز کشورهای مسلمان به فرموده قرآن کریم که می فرماید: "اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا" باید دور این علم جمع شوند و به ریسمان محکم الهی چنگ بزنند و مانع تسلط کفار بر امت مسلمین شوند.




نظرات کاربران