سر حج و زیارت، در ولایت مداری تجلی می یابد سر حج و زیارت، در ولایت مداری تجلی می یابد سر حج و زیارت، در ولایت مداری تجلی می یابد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سر حج و زیارت، در ولایت مداری تجلی می یابد سر حج و زیارت، در ولایت مداری تجلی می یابد سر حج و زیارت، در ولایت مداری تجلی می یابد سر حج و زیارت، در ولایت مداری تجلی می یابد سر حج و زیارت، در ولایت مداری تجلی می یابد

سر حج و زیارت، در ولایت مداری تجلی می یابد

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به فضیلت زیارت امام حسین (ع) گفت: سر حج و زیارت در ولایت مداری تجلی می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در گردهمایی روحانیون و مداحان اعزامی به عتبات عالیات، با اشاره به حدیثی، ولایت مداری را مهم ترین رکن در عبادت خواند و آن را سر حج و زیارت برشمرد و گفت: در اسلام، که بر 5 چیز بنا نهاده شده است، هیچ کدام اهمیت ولایت را ندارد.


وی مقام زائر با معرفت را بسیار رفیع خواند و اظهار داشت: خداوند زائر با معرفت امام حسین (ع) را در اعلی علیین قرار می دهد و زیارت آن حضرت، به منزله زیارت خداوند در عرش است.


وی افزود: بی جهت نیست که فرشتگان، گروه گروه بر زمین نازل می شوند و آن حضرت را زیارت کرده و برمی گردند و ارواح انبیا و اوصیا به زیارت آن حضرت، نائل می شوند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، معرفت را برتر از دانش خواند و گفت: معرفت علم توام با باور و اعتقاد است و انسان به مقامی نائل می شود که چشم دلش، امام را می بیند و روحش صد در صد در مقابل امام خاضع و خاشع  و فرمانبردار است.


وی با اشاره به حدیثی دیگر، گفت: زائری که حق امام را باور داشته باشد و ولایت تکوینی و تشریعی را بپذیرد و حرمت او را نگه دارد، تمام گناهان گذشته او، بخشیده می شود و چون در مسیر ولایت قرار می گیرد، سراغ گناه نمی رود و هر کجا لغزشی پیدا شود، حضرت سیدالشهداء (ع) او را کمک می دهد و توفیق توبه پیدا می کند.


وی از روحانیون خواست، تلاش کنند  در این فرصت طلایی، معرفت زائرین را افزایش دهند.


وی افزود: در زیارت باید شور و شعور هماهنگ شود زیرا شور انسان را تحریک می کند و شعور مقام ثبات و پایداری در اعتقاد را به همراه می آورد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق همچنین نقش عزاداری و سینه زنی را مهم برشمرد و گفت: همین عزاداری ها اسلام را نگه داشته و زمینه کسب معرفت را برای انسان ها آماده می سازد.


وی روحانیون و مداحان را انتخاب شده و دعوت گردیده از سوی حضرت سیدالشهداء دانست و گفت:  آن حضرت ناظر و شاهد بر این عالم است و زائران و مهمانان خود را مشاهده  و در حق آنها دعا می نماید .




نظرات کاربران