سوره ای که قرائت آن آتش جهنم را بر بدن انسان حرام می کند  سوره ای که قرائت آن آتش جهنم را بر بدن انسان حرام می کند  سوره ای که قرائت آن آتش جهنم را بر بدن انسان حرام می کند  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش
سوره ای که قرائت آن آتش جهنم را بر بدن انسان حرام می کند  سوره ای که قرائت آن آتش جهنم را بر بدن انسان حرام می کند  سوره ای که قرائت آن آتش جهنم را بر بدن انسان حرام می کند  سوره ای که قرائت آن آتش جهنم را بر بدن انسان حرام می کند  سوره ای که قرائت آن آتش جهنم را بر بدن انسان حرام می کند 

سوره ای که قرائت آن آتش جهنم را بر بدن انسان حرام می کند 

قیصر، پادشاه روم به یکی از خلفای بنی عباس نوشت، ما در انجیل دیده‌ایم، هر کس سوره ‌ای را بخواند که خالی از هفت حرف باشد، خداوند جسدش را بر آتش جهنّم حرام می‌ کند و آن هفت حرف ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شناخت دین یکی از وظایفی است که به عهده هر مسلمانی بوده که این راستا در شماره های گوناگون، بخش های مختلفی از مباحث دینی را تقدیم حضور مخاطبان گرامی خواهیم کرد.

* سوره مانع از جهنم

قیصر، پادشاه روم به یکی از خلفای بنی عباس نوشت، ما در انجیل دیده‌ایم، هر کس سوره ‌ای را بخواند که خالی از هفت حرف باشد، خداوند جسدش را بر آتش جهنّم حرام می‌ کند و آن هفت حرف عبارتست از «ثاء»، «جیم»، «خاء»، «زاء»، «شین»، «ظاء» و «فاء». ما، در تورات و انجیل آن سوره را نیافته ‎ایم، آیا در کتب خود چنین سوره ‎ای را دارید؟ و اگر جواب مثبت است مراد از این حروف هفتگانه چیست؟

خلیفة عباسی، علماء و دانشمندان را جمع کرد و سؤال را مطرح نمود. لکن هیچ یک نتوانستند جواب سؤال را بدهند؛ به ناچار سؤال را از حضرت علی بن محمد بن الرضا ـ علیهم‎السلام ـ پرسید.

حضرت هادی ـ علیه‎السلام ـ فرمود: «آن سوره ‎ای که آنها در جستجوی آن هستند و در کتب آسمانی سابق نیافتند، در قرآن مجید موجود است و آن سوره، «سورة حمد» است که هیچ یک از این حروف هفتگانه در آن نمی ‎توان یافت.»

پرسیدند: «حکمت آن چیست؟ و این حروف علامت چیست؟»

حضرت فرمودند: «ث» اشاره به «ثبور» دارد؛ مراد از «ج» «جحیم» است؛ مقصود از «خ» «خبیث» است و «ز» اشاره به «زقّوم» دارد و «ش» «شقاوت» است و مراد از «ظ» ظلمت است و «ف» اشاره به «فرقت» دارد.»

این پاسخ را برای قیصر روم فرستادند؛ چون جواب به پادشاه رسید بسیار مشعوف شد و دانست که دین حق همان اسلام است و لذا بلافاصله به اسلام گروید.

نویسنده : منتخب التواریخ صفحه 530

منبع: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران