اقامت در جوار حرم نبوی، اولویت برای اسکان زائران ایرانی است اقامت در جوار حرم نبوی، اولویت برای اسکان زائران ایرانی است اقامت در جوار حرم نبوی، اولویت برای اسکان زائران ایرانی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اقامت در جوار حرم نبوی، اولویت برای اسکان زائران ایرانی است اقامت در جوار حرم نبوی، اولویت برای اسکان زائران ایرانی است اقامت در جوار حرم نبوی، اولویت برای اسکان زائران ایرانی است اقامت در جوار حرم نبوی، اولویت برای اسکان زائران ایرانی است اقامت در جوار حرم نبوی، اولویت برای اسکان زائران ایرانی است

اقامت در جوار حرم نبوی، اولویت برای اسکان زائران ایرانی است

مسئول بخش اسکان زائران درستاد مدینه منوره گفت: تلاش سازمان حج و زیارت، اسکان زائر در منطقه مرکزی مدینه و هتل های اطراف حرم نبوی است.

حبیب سیفی درگفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، با اشاره به  روند اجاره هتل در مدینه گفت: درمدت ده روز آخر موسم حج با دعوت از صاحبان هتل ها برای عقد قرارداد و اجاره هتل سال بعد مذاکره می کنیم.
 وی افزود: پس از اعلام تعداد زائران حج سال آینده و تعیین ظرفیت هتل و مذاکره با صاحبان آنها انجام و پس از توافق منعقد می شود و متن آن در سامانه ای بنام "مسارالکترونیک" ثبت قانونی خواهد شد. 
سیفی درباره برنامه ریزی اسکان زائران گفت: برنامه اسکان باتوجه به برنامه پروازها انجام می شود و براین اساس مبنای کار برای زائران مدینه اول از 4 ذیقعده تا 4 ذالحجه و برای زائران مدینه بعد از 14 ذالحجه تا 5 محرم است.
مسئول بخش مسکن ستاد مدینه، مدت حضور زائر درمدینه را پنج شب و شش روز بیان و خاطرنشان کرد این زمان درمقایسه با قبل یک روز کاهش یافته وعلت ان هم تخریب تعداد زیادی ازهتل های اطراف حرم است.
سیفی با اشاره به تلاش سازمان حج و زیارت برای انحصاری بودن هتل محل اقامت زائران افزود: این موضوع درمذاکره با صاحبان هتل ها تاکید می شود که تمام اتاق های هتل باید در اختیار زائران ایرانی باشد و اتباع دیگر کشورها نباید در آن ساکن شوند. 
وی نزدیک بودن محل اسکان زائر به حرم نبوی و قبرستان بقیع را از اولویتهای اصلی برای اجاره هتل بیان و تصریح کرد: باوجود تفاوت قیمت همواره تلاش شده تا هتل زائران ایرانی درمنطقه مرکزی مدینه باشد تا هموطنان برای رفت وآمد به حرم نیازی به وسیله نقلیه نداشته باشند. 


 



 



سیفی افزود: امسال 22 هتل برای اقامت زائران تدارک دیده شده که از این تعداد 20 هتل درمنطقه مرکزی برای زائر و دوهتل برای اسکان خدمه و اعضای بعثه و سازمان حج درخارج از منطقه مرکزی اجاره شده است.
مسئول بخش مسکن ستاد مدینه در پایان، روند اسکان زائران را درحج 97 خوب ارزیابی کرد و گفت: اولویت سازمان حج و زیارت همواره رفاه بیشتر زائر است اما در برخی موارد صاحبان هتلها با گذاشتن شروط مغایر با قوانین سازمان حج و زیارت و یا با افزایش مبلغ اجاره، نشان داده اند که تمایلی برای همکاری ندارند.
  




نظرات کاربران