زائرسراهای آستان قدس حسینی میزبان حجاج عراقی بیت الله الحرام

آستان قدس حسینی از آماده باش پرسنل خود در زائر سراهای واقع در محورهای اصلی شهر مقدس کربلا به منظور پذیرش حجاج بیت الله الحرام از استانهای شمال، مرکز و جنوبی عراق خبر داد.

حجاج بیت الله الحرام برای پیمودن مسیر زمینی حج از طریق گذرگاه مرزی عرعر عازم شهر مقدس کربلا می شوند.
مدیریت آستان قدس حسینی از پیاده سازی برنامه های امنیتی و خدماتی برای پذیرش حجاج و فراهم نمودن تمامی امکانات رفاهی آنها خبر داد که شامل مهیا ساختن هر یک از زائر سراهای به منظور پذیرش حجاج در محورهای اصلی شهر کربلا (بغداد – نجف – بابل) است.
طبق اعلان مسئولان ذیربط آستان قدس، حجاج در بدو ورود به زائر سراهای تعیین شده برای هر کاروان مورد استقبال قرار می گیرند. برای این زائران مکانی برای استراحت با تمامی امکانات رفاهی و پذیرایی از آنها در هر وعده غذایی پیش بینی شده است.
 علاوه بر این اتوبوسهای جدیدی برای انتقال حاجیان از شهرها به حرم حضرت امام حسین (ع) و برادرشان حضرت عباس (ع) در نظر گرفته شده است.
همچنین برای حجاج وعده های غذایی آماده و فاسد نشدنی در نظر گرفته شده است که قبل از ترک زائر سراها توزیع می گردد.
اداره آستان اعلام کرد، هر شهر شامل یک مرکز پزشکی نوین و مجهز به کادر پزشکی و لوازم پزشکی مورد نیاز است که برای خدمت به حجاج در نظر گرفته شده است.
در همین راستا «گردان علی اکبر» حشد شعبی وابسته به آستان قدس حسینی از ایجاد طرح امنیتی برای تامین امنیت در مسیر زمینی حج از کربلای معلی و حتی گذرگاه مرزی عرعر با شرکت فرماندهی عملیات کربلا، پلیس، گروه رزمی عباس، گروه امام علی (علیه سلام) و برخی گروهها و تشکیلات حشد شعبی خبر داده است.


| شناسه مطلب: 89686







نظرات کاربران