کربلا عرصه جنگ بین ولایت مداران و ولایت ستیزان

جمعی از طلاب یزد، با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در گردهمایی طلاب حوزه علمیه استان یزد، با اشاره به حدیثی، ولایت را مهم ترین رکن در نظام اسلامی خواند و آن را موجب حاکمیت اسلام ناب محمدی برشمرد و بر لزوم پیروی توام با محبت و اخلاص، از آن تاکید نمود.


وی با اشاره به این که پنچاه سال از رحلت پیامبر اکرم (ص) مسلمانان نماها در کربلا با امام زمان و حجت خدا جنگیدند و او را به شهادت رساندند و مسلمانان حقیقی و واقعی، در کنار امام خود ایستادند و از ولایت حمایت کردند.


حجت الاسلام نجفی روحانی اظهار داشت: در آن زمان، مسلمانان به سه گروه تقسیم شدند: ولایت مداران و ولایت ستیزان و ولایت گریزان. و کسانی که ندای امام را شنیدند اما به بهانه های مختلف، جهت حمایت و همراهی با امام کوتاهی کردند، در حقیقت، جایگاه و نقش امام را در نظام تشریع و تکوین، باور نداشتند و دنیا را بر آخرت، ترجیح دادند.


وی مشکل امروز دنیای اسلام را ولایت گریزی و بلکه ولایت  ستیزی دانست و خاطر نشان ساخت: اگر همه مسلمانان بر گرد محور ولایت می چرخیدند، بدون شک اسلام ناب، پیدا می شد و استکبار جهانی توان مبارزه با آن را نداشت.


حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به جنگ حق و باطل در فضای مجازی، رسالت طلاب را خطیر اعلام کرد و افزود: با قلم و بیان خود، اهمیت ولایت را در جامعه تبیین کنند و همه بدانیم عزت و اقتدار و امنیت ما در پیروی از ولایت است.


در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین خطیبی، به روایت گری درباره تاریخ کربلا پرداخت


 




نظرات کاربران