امام حسین (ع) پدر و معلم عبودیت وبندگی خدا امام حسین (ع) پدر و معلم عبودیت وبندگی خدا امام حسین (ع) پدر و معلم عبودیت وبندگی خدا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام حسین (ع) پدر و معلم عبودیت وبندگی خدا امام حسین (ع) پدر و معلم عبودیت وبندگی خدا امام حسین (ع) پدر و معلم عبودیت وبندگی خدا امام حسین (ع) پدر و معلم عبودیت وبندگی خدا امام حسین (ع) پدر و معلم عبودیت وبندگی خدا

امام حسین (ع) پدر و معلم عبودیت وبندگی خدا

مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق گفت:امام حسین پدرومعلم عبودیت وبندگی حقیقی خداوند است زیرا آن حضرت باتمام وجود بندگی را عملا نشان داد ودر مقابل دشمنان خدا ایستاد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجه الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق در جلسه روحانیون و مداحان عتبات عالیات، یکی از کنیه های امام حسین (ع) را اباعبدالله عنوان کرد و گفت: اگرچه این عنوان بیشتر برای کنیه به کار می رود ولی دارای معنای بسیار مهمی است که پدر و معلم عبودیت و بندگی حقیقی خدا امام حسین علیه السلام است زیرا ایشان با تمام وجود، در مقابل دشمنان خدا ایستاد و دین خدا را یاری کرد و تمام مصائب و سختی ها را برای حراست و حفاظت از دین خدا به جان خرید و آخرین جمله ایشان، رضایت و تسلیم امر خدا دانست.


وی امام حسین (ع) را کشتی نجات خواند و افزود: کشتی امام حسین (ع) با کشتی نوح(ع)، بسیار متفاوت است هر چند هر دو، برای نجات بشر قرار داده شده است زیرا کشتی امام حسین (ع) برای هدایت جان و روح انسان ها و برای همه زمان ها می باشد و قابلیت و گنجایش همه بشریت را دارد ولی نوح(ع)، برای یک زمان خاص بوده و جسم مردم را از غرق شدن در آب نجات داد.


مسئول دفترنمایندگی بعثه در عراق اظهار داشت: همه انبیا وقتی به مشکلی برخورد می کردند، پنج تن آل عبا را که هنوز به دنیا نیامده بودند و وجود نورانی آنها از ناحیه خداوند اعلام شده بود، به آن متوسل و متمسک می شدند و نجات پیدا می کردند. واز زمان شهادت تاکنون فرشتکان گروه گروه به زیارت آن حضرت نائل   می شوند واین کار تا قیامت ادامه دارد.


حجه الاسلام والمسلمین نجفی روحانی خاطر نشان ساخت: این همه فضایل برای زیارت امام حسین بدون حکمت نیست ونشان از آن دارد این چراغ هدایت برای کل بشریت باید روشن بماند ورقیقه آنرا درسراسر دنیا پیاده کنیم وبگوییم کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا ودرمقابل ظلم ایستادگی کنیم ودرایستادگی عزت وعظمت واقتدار مسلمانان ظهور می کند.


وی از روحانیون خواست با قلم وبیان خود جلوه های گوناگون قیام عاشورا را برای مردم بیان کنند وآنرا به عنوان یک راهبرد در راستای نجات جوامع بشری مدنظر قراردهند.


گفتنی است بخشی از جلسه به پرسش وپاسخ اختصاص دارد که روحانیون ومداحان پرسشهای مختلف خود را مطرح می کنند ومسئول دفترنمایندگی  بعثه در عراق به سئوالات پاسخ می دهند.




نظرات کاربران