طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی در مسیر شجره به مکه طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی در مسیر شجره به مکه طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی در مسیر شجره به مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی در مسیر شجره به مکه طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی در مسیر شجره به مکه طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی در مسیر شجره به مکه طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی در مسیر شجره به مکه طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی در مسیر شجره به مکه

طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی در مسیر شجره به مکه

شاید یکی از مهمترین بخش های خدمات رسانی به زایران ایرانی ، موضوع سلامت و تغذیه این عزیزان باشد و در همین راستا وعده های غذایی مناسب و بهداشتی در سلامت جسم زایران تاثیربسزایی خواهد داشت.

 


سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران بخش تغذیه و تدارکات به غیر از بحث پخت متمرکز در آشپزخانه های مجهز مدینه و مکه، برنامه هایی نیز برای آسایش و رفاه زایران ایرانی تدارک دیده اند.
یکی از این برنامه های مهم برای تغذیه زایران ، به خدمات رسانی در مسیر مدینه به مکه (18 کیلومتر بعد از شجره) بازمی گردد.
در ۱۸ کیلومتری بعد از شجره، رستوران بین راهی با نام المحمدیه یا خمری قرار دارد که محل طبخ و توزیع غذای بین راهی زایران ایرانی در وعده شام محسوب می شود.
زایران ایرانی مدینه قبل که بعد از احرام بستن  در شجره و ادای فریضه نماز مغرب و عشا عازم مکه مکرمه می شوند، غذای خود را از این رستوران دریافت کرده و در طول مسیر میل می کنند.
وعده غذایی تهیه شده شامل یک غذای سبک متشکل از ناگت، نان تازه، سیب زمینی و نوشابه است که با فناوری بهداشتی تهیه و توزیع می شود.
محسن اشعریون ناظر توزیع رستوران محمدیه درباره  نحوه طبخ این غذا و توزیع آن می گوید: برای تهیه این وعده غذایی با یک پیمانکار قرار داد بسته شده و روزانه این طبخ انجام می گیرد اما در فرآیند آن، افرادی از آشپزهای آشپزخانه های الزین و الدخیل برای نظارت حضور می یابند.
وی می افزاید : تهیه و توزیع این غذای بین راهی ، با نظارت و بهداشت کامل انجام می گیرد چرا که سلامت زایران برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.
ناظر توزیع غذا در رستوران محمدیه می گوید: این محل در روزهای حضور زایران در مدینه منوره فعالیت دارد و این روند با جدیت ادامه می یابد ؛ فعالیت این رستوران در طبخ و توزیع غذا برای زایران ایرانی تا زمان حضور آنها در مدینه و رهسپاری آنها به مکه ادامه می یابد.
اشعریون می افزاید: هر روز به طورمیانگین ۱۵۰۰ پرس غذا توزیع می‌شود و رضایتمندی زایران در نحوه و زمان توزیع ‌و کیفیت غذا بسیار حایز اهمیت است.
وی می گوید: تهیه غذا در این رستوران برای وعده شام، مختص زایران ایرانی است.
 


| شناسه مطلب: 89707




تغذیه رستوران حج97



نظرات کاربران