کمک‌های مردمی بازسازی عتبات به ‌شکل ارز از کشور خارج نمی‌شود

مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، اعتماد عمومی را پشتوانه اصلی این تشکل مردم نهاد در اجرای طرح‌های بازسازی و توسعه حرم‌ها اعلام کرد و گفت: ما، فقط و فقط وکیل مردم هستیم تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی آنها دقیقا در محل مورد نیت‌شان هزینه شود.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به نقل از ستاد بازسازی عتبات عالیات حمید افضلی -مسئول امور استانها و جانشین معاونت هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات- با نادرست خواندن تصور عده‌ای که فکر می‌کنند کمک‌های مردمی به ‌شکل ارز از کشور خارج می‌شود، توضیح داد: مبلغی که یک خیر نیت می‌کند صرف توسعه مثلا حرم مطهر علوی شود، در داخل کشور صرف خرید مصالح برای آن حرم می‌شود.



وی تصریح کرد: طی بیش از یک دهه فعالیت ستاد، تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا برکت کمک‌های مردمی به چرخه اقتصاد ملی برگشته و صرف خرید محصولات صنایع و معادن ایران و هنر استادکاران ایرانی شود.



جانشین معاونت هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با تاکید بر اینکه نزدیک به ۹۰درصد کمک‌های خیرین در داخل کشور و در راستای حمایت از کالا و کارگر ایرانی هزینه شده است، تصریح کرد: مشارکت‌کنندگان در فیض توسعه حرم‌های مطهر افزون بر اجر معنوی، حامی واقعی کالا و صنایع ایرانی نیز هستند.  



وی با اشاره به رکود صنعت ساختمان و تعطیلی پروژه‌های عمرانی طی سال‌های گذشته گفت: در این دوران سخت اقتصادی، ستاد بازسازی عتبات با پشتوانه کمک‌های مردمی، به صنایع بحران زده سیمان، فولاد و فرآوری سنگ کشور جان دوباره‌ای بخشید.



به گفته افضلی، بسیاری از رشته‌های صنایع دستی مانند قلمزنی، میناکاری، خاتم‌کاری، درودگری، آینه کاری و کاشی‌کاری در حال فراموشی بود گفت: ستاد بازسازی عتبات به برکت کمک‌های مردمی، با ایجاد تقاضا و بازار کار برای این صنایع، آنها را احیا کرد به طوری که طی این سال‌ها بیش از۵۰۰ آینه‌کار جوان در پروژه‌های عتبات مهارت لازم را فراگرفته و اکنون استادکاران برجسته‌ای شده‌اند.  



وی با بیان اینکه هموطنان مناطق محروم بیشترین میزان مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات را دارند افزود: بانوان نیز سهم ۵۰ درصدی در این امر مقدس دارند.



وی گفت: هموطنان علاقه‌مند به فیض مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری کد #۱۱۰*۷۸۰*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) اهداء کنند.




نظرات کاربران