ریسمان محکم الهی همان ولایت اهل بیت(ع)است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین ایرانی در حرم امام حسین(ع)گفت:هرکس دوست دارد به ریسمان محکم الهی چنگ بزند باید به ولایت اهل بیت(ع) چنگ بزند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین محسن اویسی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در حرم حضرت سید الشهدا گفت:پیامبراسلام(ص)فرمودند: هرکس دوست دارد به ریسمان محکم الهی چنگ بزند باید به ولایت اهل بیت (ع) چنگ بزند.


وی ادامه داد: حادثه ای که درکربلا رخ داد سراسر درس است و بین کسانی که پیامبر(ص) واهل بیت(ع) رادیدند دو دسته وجود داشتند بودند .


دسته اول :آنانی که بدشروع کردند وبد تمام کردندهمانند:کفارو منافقین که درکربلا سی هزار نفر جزء این گروه بودند.


دسته دوم:آنانی که بدشروع کردند اما خوب تمام کردند یعنی همان بحث عاقبت به خیری مانند حضرت حر


سخنران بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد:کارایشان بعد از توبه به جایی رسید که همانطور که حضرت صاحب الزمان (ع)در زیارت ناحیه مقدسه به اباعبدالله الحسین (ع) سلام می دهند به ایشان هم سلام می دهند .


در ادامه، مراسم عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی با مداحی حاج علی فراهانی برگزار شد. در این مراسم علاوه بر زائران ایرانی و غیر ایرانی، جمعی از مسؤولان بعثه رهبری از جمله حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق حضور داشتند. گفتنی است، مراسم سخنرانی و روضه خوانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسین(ع) و هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران