بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از هتل زائران ایرانی در مکه

نماینده ولی فقیه در دومین روز اقامت درمکه مکرمه با حضور درمیان زائران ایرانی از نزدیک با آنان گفتگو و درباره دغدغه برخی از آنان دستور رسیدگی داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر و آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت به همراه شماری از مسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت ظهرپنجشنبه با حضور در جمع زائران ایرانی درهتل ویولت مکه ، ضمن خوشامد گویی و احوال پرسی ، از وضعیت مسکن و تغذیه آنان جویا شدند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با این پرسش از زائران که سفر اولی هستید؟ برای آنان دعا و آرزوی سلامتی کرد و سپس درباره وضعیت آنان پرسید. زائران هم عموما از وضعیت هتل وغذا ابراز رضایت و از امیرالحاج ایران و رئیس سازمان حج تشکرکردند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا دیدن دو زائر که لباس احرام به تن داشتند درباره زمان رسیدن آنان به مکه سوال کرد که یکی از آنان بنام مظفر ایراندوست زائر اهل کرج گفت: صبح امروزبه مکه رسیده اند و امشب اعمال عمره تمتع را انجام می دهند.
سرپرست حجاج ایرانی به آنان گفت: شما در حال احرام ثواب بیشتری می برید و از آنان طلب دعای خیرکرد.
وی همچنین در مسیر عبور از میان حجاج پس از دیدن زائری که لبخند بر لب داشت ، گفت: با این شادابی مشخص است که دوست دارید سفرهای متعدد مشرف شوید و زائر پاسخ مثبت داد و از دیدن امیرالحاج ایران ابراز خرسندی کرد.
وی به یکی دیگر از زائران که اظهار داشـت الحمدالله همه چی خوب است و خیلی راحتیم ، گفت: هنوز سختی های سفر مانده و باید حواستان جمع باشد.
همزمان با این گفت و شنودها بازارگرفتن عکس های یادگاری هم داغ بود و سرپرست حجاج ایرانی با خوشرویی به درخواست های زائران پاسخ مثبت می داد.
نماینده مقام معظم رهبری درادامه بازدید خود به آشپزخانه رفت و با گفتن خداقوت به آشپزها که در حال توزیع غذا بودند، گفت: انشاءالله سال‌های متمادی خدمتگزار حجاج باشید ، این کار مایه برکت در زندگی شما خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر طبق روال همه بازدیدها به بخش بانوان زائرنیز رفت و به آنان خوش آمد گفت.
وی هنگام ورود ازیکی از خدمتگزاران که مشغول توزیع نان لواش ماشینی بود سوال کرد آیا از این نوع نان استقبال می شود که پاسخ شنید بیشتر زائران تقاضای نان سنگک و بربری دارند. امیرالحاج ایران هم حق را به زائر داد و گفت انشاءالله سال‌های بعد تمهیداتی اندیشیده و نان بهتری عرضه شود.
یکی از بانوان زائر پس از تقدیر از تلاش دست اندرکاران حج ، از سرپرست حجاج ایرانی خواست سلام او را به مقام معظم رهبری برساند .
خانم دیگری پس از گفتن خدمات ارائه شده در حد عالی است از حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر و آقای محمدی رئیس سازمان حج و زیارت تشکرکرد و امیرالحاج ایران هم گفت ما افتخارمان این است که خدمتگزار شما هستیم.
درخواست برای ازسرگیری سفرعمره هم خواست بیشتر زائران بود که حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با گفتن اینکه امیدواریم مقدر بشود از زائران خواست برای هموار شدن مسیر این سفر دعا کنند.
زائر دیگری بنام خانم طاهریان که براثرزمین خوردن ، دستش آسیب دیده بود، از پیگیری بعثه و مرکز پزشکی حج تشکرکرد و گفت: الان وضعیت بهتری دارد.
دیدار ازبخش خانم های زائربا اصرار برای گرفتن عکس دسته جمعی و دعای خیر امیرالحاج ایران برای آنان و همه زائران خانه خدا پایان یافت.


گفتنی است هنگام ورود نماینده مقام معظم رهبری به هتل ویولت آقای کریم نژاد مدیرمجموعه به همراه دیگر خدمتگزاران حجاج از وی استقبال کرد و درباره تعداد و نحوه اسکان و پذیرایی از زائران گزارش داد.
هتل ویولت درخیابان عزیزیه مکه ظرفیت 3300 زائر را دارد که درحال حاضر 1800 نفر در آن اقامت دارند و هر شب به تعداد زائران آن افزوده می شود.


 


| شناسه مطلب: 89768




قاضی عسکر حج97



مطالب مرتبط

نظرات کاربران