حجت‌الاسلام والمسمین راشد یزدی: سفر حج نه قسمت بلکه دعوت خداوند است

یک استاد اخلاق با اشاره به اینکه حجاج باید قدر سفر حج را بدانند زیرا یکی از بهترین موقعیت‌های ما همین سفر است گفت: سفر حج نه قسمت بلکه دعوت خداوند است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسمین راشد یزدی در مراسم دعای کمیل در هتل جدوی صدقی شهر مکه مکرمه  که با حضور پرشور حجاج کشورمان برگزار شد با بیان اینکه در زندگی انسان موقعیت‌های مهمی بوجود می آید ولی بسیاری از مردم توفیق درک این موقعیت را ندارند اظهار کرد: ما نباید از این موقعیت‌ها بی‌توجه رد شویم. یکی از بهترین موقعیت‌های ما همین سفر حج است که نباید در این سفر غفلت‌زده باشیم.
وی در ادامه افزود: انسان سه بار در زندگی خود لباس سفید می‌پوشد که دو بار آن اختیاری نیست و دیگران لباس سفید بر تن او می‌کنند؛ یکبار در هنگام تولد و دیگری در زمان مرگ.
این استاد اخلاق همچنین بیان کرد:‌ تنها باری که انسان خودش لباس سفید بر تن می‌کند، در میقات است. سفر حج نه قسمت بلکه دعوت خداوند بوده و لبیک، جواب ما به دعوت خداوند است.
حجت‌الاسلام والمسمین راشد یزدی خاطرنشان کرد: حجاج باید قدر سفر حج را بدانند.هر رکعت نماز در مسجدالحرام معادل یک میلیون رکعت نماز در جای دیگر ثواب دارد. حجاج تمرین کنند که کم بخوابند،کم بخورند و کم حرف بزنند و در مسجدالحرام فقط به طواف، نماز و قرآن و دعا مشغول شوند. براساس روایات به ترتیب طواف، نماز، قرآن، سجده و نگاه به کعبه ثواب زیادی دارد.
وی در پایان گفت: حجاج زیاد دعا کنند زیرا خداوند فرموده دعا کنید تا دعای شما را مستجاب کنم. زیاد شکر خدا را کنید تا خداوند نعمت‌های خودش را زیاد کند و استغفار کنید زیرا خداوند می‌خواهد شما را بیامرزد.
دعای کمیل را در این مراسم آقای طیبی زمزمه کرد. قرائت قرآن و اجرای تواشی بخش دیگری از این مراسم پرفیص بود.


 


| شناسه مطلب: 89770




دعای کمیل حج97



مطالب مرتبط

نظرات کاربران