زمزمه دعای کمیل در جوار بیت الله الحرام

آیین معنوی و روحبخش دعای کمیل پنجشنبه شب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد عابدی و با حضور گسترده زائران ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،‌ ‌در این مراسم که در هتل ویولت مکه برگزار شد زائران ایرانی ضمن شکرگزاری به درگاه ایزدمنان برای حضور در بیت الله الحرام، دعای روحبخش کمیل را زمزمه کردند.


مراسم مشابه دیگری نیز در سه هتل دیگر محل اقامت  زائران ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین عابدی پیش از شروع دعای کمیل در سخنانی با تشریح فلسفه دعا و راز و نیاز  گفت: در دعا آنچه مهم است ارتباط با پروردگار است.


این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ائمه به ما یاد داده اند که هرچه میخواهی از خدا بخواه و نیاز و وابستگی خود را در درگاه او ابراز کن. حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به انواع دعاها گفت: بنده گاهی خدا را با نام هایش می خواند و گاهی با صفاتش و گاهی با هردو و این درحالی است که در همه این خواستن ها به دیگران می فهماند که از خودش هیچ اختیار و استقلالی ندارد و همه وجودش وابسته به خداست.


وی درباره دعای کمیل نیز گفت: اصل دعای کمیل دعای خضر نام داشت و دعایی است که مورد تاکید مولاعلی علیه السلام بوده است. 
استاد عابدی افزود: پس از سفارش امیرالمومنین به یارانش درباره خواندن این دعا، کمیل ابن زیاد یکی از اصحاب ، از حضرت درخواست می کند که مولا این دعا را به او بیاموزد و پس از آن به دعای کمیل معروف شد.


وی به نقل از مولاعلی علیه السلام گفت: هرکس دعای خضر یا همان دعای کمیل را یکبار بخواند خداوند همه گناهان او را می بخشد.


این مراسم با زمزمه دعای کمیل پایان یافت.


 





مطالب مرتبط

نظرات کاربران